جشنواره انار ساوه نیمه آبان ماه برگزار می شود

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه گفت: دومین جشنواره انار ساوه در نیمه دوم آبانماه برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، رضا ایاز با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد این رویداد 15 آبان ماه  به مدت 5 روز برگزار شود، اظهار کرد: به علت تاخیر در فصل برداشت رقم انار ممتاز ساوه جشنواره این رویداد به اواسط آبان ماه موکول شده است.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه این رویداد را فرصتی برای معرفی توانمندی‌های این شهرستان در بخش فرهنگ، صنعت، کشاورزی  و گردشگری اعلام کرد و اضافه کرد: محورهای کشاورزی و انار، صنایع‌دستی و ظرفیت های صنعتی و تولید به عنوان دیگر پیوست‌های هفته فرهنگی ساوه نیز همزمان با جشنواره نیز به مدت سه روز از ۱۴ آبان برگزار می‌شود.

ایاز با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره  با همکاری دستگاه‌های اجرایی در دفتر اتاق بازرگانی در شهرستان ساوه تشکیل شده است، افزود: ایجاد دبیرخانه متمرکز برای برگزاری جشنواره ملی انار گامی در جهت بهبود برگزاری این رویداد ملی است.

او ادامه داد: در نظر داریم امسال همزمان با برگزاری این جشنواره به منظور رایزنی برای توسعه صادرات این محصول سفیران کشورهای آفریقا، ترکیه و کنیا نیز جهت حضور دعوت شوند.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه گفت: جشنواره ملی تولید و صادرات انار از ۱۵ تا ۱۹ آبان ماه با همکاری مسئولان ادارات و نهادهای استانی و شهرستانی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، شوراهای اسلامی، اصناف، خیرین، معتمدین، کارآفرینان، باغداران، کشاورزان و دهیاران شهرستان با پیش‌بینی ویژه برنامه‌های متنوع و برپایی ۷۰ غرفه نمایشگاهی در زمینه تولید انار، فرآورده‌های انار و تولیدات روستایی در مکان مسجد جامع تاریخی ساوه برگزار خواهد شد.

متقاضیان غرفه‌های نمایشگاهی جشنواره برای ثبت نام و رزرو غرفه از 27 مهر ماه تا 3 آبان ماه می‌توانند با مراجعه به اتاق تعاون شهرستان ساوه ثبت نام کنند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402080100007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha