امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات میراث‌فرهنگی و بهزیستی هیرمند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره بهزیستی این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مهدی پودینه واحد بیان کرد: این تفاهم نامه روز دوشنبه اول آبان ماه 1402 به‌منظور توانمندسازی و آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال بین اداره میراث‌فرهنگی هیرمند و اداره بهزیستی انجام شد.

او افزود: آشناسازی مددجویان بهزیستی و بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی یکی از اقداماتی است که بر اساس این تفاهم‌نامه انجام خواهد شد. 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند تصریح کرد: فعالیت مددجویان بهزیستی در حوزه صنایع‌دستی با انجام آموزش و صدور کارت صنعتگری منجر به ایجاد اشتغال برای این افراد می‌شود. 

او در ادامه از برگزاری جلسه‌ای پیرامون ایجاد غرفه فروش صنایع‌دستی در پایانه مرزی میلک با حضور معاون عمرانی فرمانداری و رئیس پایانه مرزی میلک خبر داد و گفت: پس از این جلسه از ترمینال مسافربری بازدید و جایگاه ایجاد غرفه مشخص شد.

پودینه واحد همچنین از بازدید روستای ملاعلی در بخش قرقری شهرستان هیرمند مبنی بر بررسی مشکلات خولک بافان و پرده بافان خبر داد و اذعان کرد: برای ثبت ملی این روستا و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به خولک بافان روستا قرار شد اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha