نشست جامعه هتلداران چابهار برگزار شد/ مراکز اقامتی و پذیرایی نسبت به اخذ مجوز و تمدید پروانه اقدام کنند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار از برگزاری نشست مدیران هتلداران این شهرستان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های این منطقه خبر داد و گفت: تمام مراکز اقامتی و پذیرایی نسبت به اخذ مجوز و تمدید پروانه تا ۱۰ روز آینده اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنساء امیری ظهر روز دوشنبه اول آبان ماه 1402 در نشست جامعه هتلداران چابهار با بر شمردن توان‌های محیطی سواحل مکران و ویژگی‌های خاص گردشگری منطقه از این سرزمین به تعبیر مقام معظم رهبری گنج پنهان یاد کرد و افزود: ظرفیت‌های این شهرستان به‌گونه‌ای است که می‌توانیم در تمام فصول سال از نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه به عنوان مقصد سفر تعریف شود.

او بیان کرد: تحقق این امر نیازمند تأسیسات و تسهیلات زیر بنایی، امکانات رفاهی حمل‌ونقل، خدمات مناسب گردشگری و مراکز اقامتی و پذیرایی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار هتلداری را یکی از پایه‌های اصلی توسعه گردشگری در این شهرستان عنوان و تأکید کرد: با بهره‌جویی از خصلت مهمان‌نوازی ایرانی و تلاش در به‌کارگیری و آموزش نیروهای جوان و مجرب، سرویس‌دهی مناسب و خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران می‌توانیم در جهت توسعه گردشگری و رونق سفرهای داخلی در شهرستان چابهار گام برداریم.

او تصریح کرد: تلاش ما این است با تبلیغات مؤثر سواحل مکران را از فصلی بودن سفر خارج کنیم.

امیری در ادامه تمدید پروانه هتل‌ها را یکی از اولویت اساسی دانست و گفت: تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی نسبت به این امر باید اقدام کنند.

او اظهار کرد: با توجه اینکه روند تمدید پروانه، ورود به سامانه جانا و تکمیل مدارک زمان‌بر است اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور حمایت از جامعه هتلداران و بسته حمایتی و ایجاد انگیزه نسبت به اختصاص فرصت و بازه زمانی لازم و صدور مجوز موقت و ارسال نرخ‌نامه طبق سازمان منطقه آزاد مساعدت لازم را مبذول کنند تا هتل‌ها مجبور به مراجعه به منطقه آزاد برای صدور پروانه نباشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار ادامه داد: تمام مراکز اقامتی و پذیرایی نسبت به اخذ مجوز و تمدید پروانه تا ۱۰ روز آینده اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین  در پایان این نشست مدیران هتل‌های حاضر در جلسه به طرح مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha