ثبت‌جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی و روستای کندوان افق‌های درخشانی را برای گردشگری کشور رقم خواهد زد/ گردشگری ایران به نقطه مطلوب خواهد رسید/ برای اولین‌بار در برنامه‌ هفتم توسعه به وزارت میراث‌فرهنگی توجه ویژه‌ای شده است

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، رویدادهایی از قبیل ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی، ثبت جهانی کندوان و ... را نتیجه تلاش های موثر وزارت میراث‌فرهنگی دانست و گفت: با توجه به چنین موفقیت هایی می توان افق های درخشانی را برای مجموعه گردشگری کشور متصور شد.

محمدرضا دشتی اردکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا گفت: خوشبختانه امسال در برنامه هفتم توسعه با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای اولین بار توانستیم احکام بسیار خوبی را در بحث میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های درآمد کشور باید منوط به حوزه گردشگری باشد، افزود: اکنون برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسیار خوب و کارآمد است و این خود می‌تواند به مثابه موتور محرکی برای کشور باشد.

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: خوشبختانه اخیرا طرحی به پیشنهاد نمایندگان در دستورکار مجلس قرار گرفت که می‌تواند بحث گردشگری را نیز شامل شود و می‌توانیم به واسطه آن نواقصی را که در قانون وجود داشت، رفع کنیم.

دشتی اردکانی با بیان اینکه مجلس و دولت برای رشد و توسعه گردشگری کشور باید دست به دست هم بدهند، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه مثل ترکیه گوی سبقت را در بحث گردشگری از ما ربوده اند و با توجه با رشد اقتصادی آنها که از طریق گردشگری حاصل شده، متوجه می شویم که خوب سیاست‌گذاری و برنامه ریزی کرده اند. بنابراین ما هم باید گردشگری کشور را به نقطه ای که درخور باشد برسانیم.

به اعتقاد او وجود انواع گردشگری در ایران همچون مذهبی، زیارتی، سلامت و غیره می تواند به اعتلای بیش از پیش گردشگری و رشد اقتصادی کشور بیانجامد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه محقق شدن چنین چیزی همت همه دولتمردان، نمایندگان مجلس و دستگاه قضا را می طلبد، افزود: گردشگری موضوعی نیست که فقط مختص وزارت میراث‌فرهنگی باشد، بلکه‌ همه دستگاه‌ها و نهادها باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کنند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به برنامه موثر وزارت میراث‌فرهنگی در پیگیری لغو روادید با دیگر کشورها، ادامه داد: لغو روادید به معنای تسهیل رفت و آمد گردشگران جهانی به کشور ماست و در صورتی که به جدیت ادامه پیدا کند، افق های درخشانی را شاهد خواهیم بود.

او با اعتقاد بر اینکه یکی از موانع موجود بر سر راه لغو روادید با کشورها ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، ریلی، هوایی و زمینی است، اظهار کرد: هرچند تلاش‌هایی انجام شده اما باید برای تقویت بیش از پیش آن باید فکری اندیشیده شود.

این‌ نماینده مجلس با بیان اینکه زیرساخت‌های اقامتی و بومگردی ها نیز باید تقویت شوند، گفت: خوشبختانه در خصوص وجو هتل ها، بوتیک هتل ها، بومگردی ها و ... ظرفیت‌های خوبی در کشور دارا هستیم اما باید تقویت شوند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر اینکه افق های درخشانی را برای گردشگری کشور متصور است، افزود: برای مثال همین چند روز گذشته در عربستان سعودی ۵۴ کاروانسرای ایرانی به ثبت جهانی رسید و در ازبکستان نیز روستای کندوان ثبت جهانی شد و این یک موفقیت بزرگی برای ایران است و جا دارد به وزیر میراث فرهنگی و همه مسوولان وزارتخانه تبریک بگوییم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، رویدادهایی از قبیل ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی و نیز ثبت جهانی روستای کندوان را نتیجه تلاش های موثر وزارت میراث‌فرهنگی دانست و گفت: با توجه به چنین موفقیت هایی میتوان افق های درخشانی را برای مجموعه گردشگری کشور متصور شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha