همایش آموزشی و توجیهی چشم بیدار برای مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در همدان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: همایش آموزشی و توجیهی چشم بیدار با موضوع بررسی آسیب‌های امنیتی صنعت گردشگری ویژه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ۳۰ مهرماه در تالار قرآن برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده گفت: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، کشور ایران در رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی و در رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی قرار دارد. بنابراین بررسی سطوح عملکردی گردشگران در ارتباط با مکان‌های گردشگری از نظر مدیریت صحیح  و ارتقای آگاهی‌های عمومی در سطوح مختلف نقش به سزایی دارد و این امر توسعه کشور را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و کالبَدی فراهم می‌کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: گردشگران علاقه‌مند به حضور در شرایط امن در مقصد سفر خود هستند. بنابراین لازم است بدانیم امنیت گردشگری تنها حفاظت گردشگران از دزدان و آدم رباها نیست؛ بلکه امنیت جاده ای، ایمنی پرواز، تشریفات اداری، دریافت ویزا، پوشش کامل بیمه‌های سفر، فعالیت کسبه و محدودیت‌های آمد و شد همه از مقوله امنیت گردشگری هستند که تک تک آن‌ها در موفقیت یا عدم موفقیت صنعت گردشگری در چهار گوشه دهکده جهانی تاثیرگذار است. 
او با اشاره به چند بخشی بودن فعالیت‌های گردشگری از لزوم همکاری و همراهی تمامی ارگانها برای ارتقای و پیشبرد اهداف گردشگری سخن گفت. 
در ادامه همایش کارشناسان مربوطه با تشریح آسیب‌های امنیتی صنعت گردشگری خواستار توجه فعالان گردشگری به این موضوعات شدند. 
در پایان نشست از حضور مدیران دفاتر مسافرتی با اهدای بسته آموزشی و هدایا قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha