کارکرد میز تخصصی گردشگری دریایی باید به یک مدل اجرایی برسد

دومین میز تخصصی گردشگری دریایی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، عباس رئیسی معاون گردشگری، مهدی شیرخانی دبیر میز تخصصی گردشگری دریایی، محمد احمدی‌زاده معاون دریایی و بندری بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، علیرضا ادیمی مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس، بهزاد حاتمی رئیس اداره ثبت شناور های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از صاحبنظران حوزه دریایی، گردشگری، محیط زیست و... بعدازظهر روز چهارشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات بندر شهید حقانی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، محمد محسنی در این نشست با اشاره به مقوله آموزش گفت: اعضای کمیته میز تخصصی گردشگری دریایی باید آموزش ببینند و با الزامات، بایدها و نبایدهای دریا، آب، حمل و نقل، سواحل، محیط زیست و سایر مؤلفه‌های دیگر آشنایی و شناخت پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با بیان اینکه مقوله آموزش با جدیت دنبال شود، افزود: بعد از آموزش، علاقه‌مندی تولید شود که این علاقه‌مندی است که موضوع را به جلو می‌برد.

او اظهار کرد: کارکرد میز تخصصی گردشگری دریایی باید به یک مدل اجرایی برسد یعنی اینکه تا پایان سال بتوانیم مثلاً ۶ نسخه اجرایی برای گردشگری دریایی به فراخور نسبت و وضعیت استان‌ها ارائه دهیم.

محسنی با اشاره به اینکه هرمزگان با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند نقش اول را در حوزه گردشگری دریایی در کشور ایفا کند، بیان کرد: هر آنچه در تمام بنادر، سواحل و استان‌های سواحلی است در هرمزگان یک جا جمع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان افزود: بر همین اساس میز تخصصی گردشگری دریایی باید بعد از یک سال از کارکرد و عمرش مدل اجرایی بدهد که هر سرمایه‌گذاری خواست کار کند متولی امر گردشگری دریایی مدل اجرایی را به او ارائه کند و تمامی الزامات و بایدها و نبایدها در این مدل اجرایی دیده شود.

او ادامه داد: خوب و بد کار آینده گردشگری دریایی ایران دست این میز گردشگری دریایی است، پس مطالعه کنید ببینید که کشورهای دیگر چه کارهایی در حوزه گردشگری دریایی انجام داده‌اند و با اعضای میز تبادل اطلاعات کنید.

مهدی شیرخانی دبیر میز تخصصی گردشگری دریایی در ادامه به ارائه تقویم آموزشی و رویدادهای میز تخصصی گردشگری آبی و دریایی در استان تا پایان سال پرداخت.

در ادامه احکام اعضای میز تخصصی گردشگری دریایی، تالابی توسط مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اعضا اعطا شد.

در پایان این نشست کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی مربوط به گردشگری دریایی و ساحلی برای اعضای میز تخصصی گردشگری دریایی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080400189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha