آغاز مرمت خانه تاریخی محسنی اراک بر اساس طرح مرمت جامع

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت خانه تاریخی محسنی بر اساس طرح مرمت و با نظارت کمیته فنی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی حسین محمودی امروز  4 آبان ماه 1402 گفت: این طرح در سال گذشته به صورت دقیق بررسی و توسط هیئت تخصصی شورای فنی اداره کل منطبق بر الگوهای تاریخی و سازه اصیل بنا و دستور کار برنامه حفاظت سازه تهیه و تکمیل شد و مرمت این بنای تاریخی بر اساس طرح مورد نظر آغاز شده است.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه روند مرمت بنا  توسط اعضای شورای فنی مورد بازدید قرار گرفت افزود: برنامه مرمت حفاظتی و استحکام بخشی از این خانه تاریخی با استفاده از اقدامات نوین استحکام بخشی و نجات بخشی مجموعه که توسط مهندسین مشاور عمارت خورشید تهیه و تصویب شده در حال انجام است.

محمودی گفت: تمامی اقدامات مطابق با استانداردهای مرمتی و منطبق بر طرح جامع مرمتی تهیه شده در حال اجرا است و با توجه به حساسیت پروژه نظارت گروهی توسط اعضای شورای فنی مد نظر قرار گرفته است.

فاز اول پروژه مرمتی خانه محسنی بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد خیریه محسنی و نظارت عالیه این اداره کل با برآورد اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان به مدت 4 ماه آغاز شده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402080400192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha