آماده همکاری و ارتقاء خدمات گردشگری در کردستان هستیم

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت: آماده همکاری و ارتقاء خدمات گردشگری در استان کردستان هستیم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، جمشید حمزه‌زاده روز پنجشنبه ٤ آبان‌ماه ١٤٠٢ در گردهمایی اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران در کردستان اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات، ایجاد تعامل در راستای حل موارد و مشکلات مشترک است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی اعضای هیأت‌مدیره افزود: همکاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص معافیت‌های مالیاتی و بررسی و رفع چالش‌ها و مشکلات هتل‌ها و مراکز اقامتی از جمله این اقدامات بوده است.

او  همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نرخ‌گذاری هتل‌ها و مراکز اقامتی در مهرماه سال‌جاری، عنوان کرد: افزایش نرخی که برای هتل‌های کشور اعلام شده، نسبی است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در ادامه خواستار کنترل و نظارت بر فعالیت تورهای غیرمجاز و خانه‌های مسافر در استان‌ها شد و بیان کرد: جلوگیری از فعالیت تورهای بدون مجوز و خانه مسافرهای غیرمجاز در استان‌ها نیاز به همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دارد.

او با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در کردستان برقرار است، گفت: به‌منظور ارتقاء خدمات گردشگری استان کردستان، آماده همکاری و تعامل بیش از بیش از پیش هستیم .

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان هم در این نشست گفت: بسیار خرسندیم که استان کردستان به‌عنوان استان میزبان برای برگزاری گردهمایی اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران انتخاب شده است. 

آرمان وطن‌دوست با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته نیز شاهد گردهمایی رؤسای انجمن‌های دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری سراسر کشور در استان بودیم، اظهار کرد: همواره تلاش شده است هم‌گرایی و تعامل خوبی میان بخش دولتی و بخش خصوصی برقرار باشد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با تأکید بر اینکه بخش گردشگری به‌عنوان حاکم اقتصادی کشور می‌تواند فعالیت داشته باشد، افزود: در حال حاضر و با همکاری شهراری سنندج، منابع‌طبیعی و ادارات مربوطه، ۸۰  فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آماده شده است که ٢٣ مورد از آن آماده واگذاری است.

او در ادامه سخنانش عنوان کرد: با همت استاندار کردستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی شاهد تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در استان کردستان هستیم.

وطن‌دوست یادآور شد: هفته آینده با سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان کردستان، پروژه راه‌آهن همدان-سنندج  به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری بیان کرد: ارتباط خوبی میان استان کردستان با اقلیم کردستان عراق به‌دلیل هم‌مرز بودن و اشتراکات فرهنگی و زبانی وجود دارد که این مهم می‌تواند فرصتی برای ارزآوری، اشتغال‌زایی و رونق گردشگری استان باشد.

او با اشاره به اینکه کردستان از لحاظ برخورد با تورهای غیرمجاز و خانه مسافرها استان پیشتاز در سطح کشور است، گفت: رسیدگی بیش از پیش به این موضوع نیازمند نظارت دستگاه‌های ذیربط و برخورد جدی و قانونی است.

وطن‌دوست اظهار کرد: در حال حاضر تعداد شش هزار تخت در مراکز اقامتی استان برای اسکان و پذیرایی از مسافران و گردشگران فعال است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: ایران از نظر بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارای توانمندی‌های بسیاری است که در صورت معرفی و استفاده صحیح از آن‌ها درآمدزایی خوبی برای کشور حاصل خواهد شد.

سیدمهدی فرشادان اظهار کرد: طی سال‌های گذشته تلاش بسیاری برای توسعه صنعت گردشگری انجام شده است، اما باید توجه داشت که رسیدن به اهداف مهمی که در این زمینه داریم نیازمند همراهی همه‌جانبه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خواستار ارتباط بیش‌ازپیش فعالان بخش خصوصی با نمایندگان استانی خود در مجلس شورای اسلامی شد و افزود: می‌توان با ایجاد تعامل و همکاری بیشتر، شاهد تداوم رونق گردشگری در کشور باشیم.

رئیس جامعه هتلداران کردستان هم در این گردهمایی گفت: استان کردستان با وجود موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در نقطه مرزی، استانی امن برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گردشگری است.

عبدالحمید حمیدی با بیان اینکه صنعت گردشگری بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی است، اظهار کرد: توسعه این صنعت می‌تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

رئیس جامعه هتلداران کردستان در ادامه با تأکید بر تشویق سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کردستان افزود: نبود هتل مناسب در کردستان به یکی از دغدغه‌های اساسی حوزه گردشگری استان تبدیل شده است.

او با اشاره به فعالیت تنها یک هتل ٥ ستاره در استان عنوان کرد: بی تردید یکی از شاخص‌های توسعه گردشگری در کردستان فراهم بودن زیرساختها و امکانات اقامتی و پذیرایی است که امیدواریم با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این حوزه، شاهد تقویت زیرساخت‌های صنعت گردشگری در کردستان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080500215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha