برای توسعه گردشگری سبز در کنار وزارت میراث‌فرهنگی هستیم/ حفاظت مشارکتی در حوزه طبیعت‌گردی

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برای توسعه گردشگری سبز به طور حتم در کنار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا و با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری سبز اظهار کرد: این نوع از گردشگری بسیار اهمیت دارد و ما در کنار همکاران‌مان در وزارت میراث‌فرهنگی خواهیم بود. ماه گذشته همایش گردشگری سبز در این وزارتخانه برگزار شد و من نیز شرکت و سخنرانی کردم. اولین گام عملی ما برای توسعه گردشگری سبز شرکت در این همایش بود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: در بحث بهره‌برداری از مناطق چهارگانه، در حال حاضر ما حفاظت صرف نداریم و حتما حفاظت مشارکتی در دستور کار است و زمانی که حفاظت مشارکتی در دستور کار باشد یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار می‌گیرد، موضوع طبیعت‌گردی است.او اضافه کرد: در این باره آمادگی کامل داریم تا با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری داشته باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: هرجایی که از نظر شاخص‌های محیط‌زیستی اجازه می‌دهد و مردم بومی نیز مشارکت دارند حتما در کنار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهیم بود و توسعه گردشگری سبز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080500219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha