بهسازی سرویس‌های بهداشتی همدان با جدیت در حال انجام است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی  از اولویت های ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است و بازدیدهای نظارتی در همدان  با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات‌رسانی به گردشگران، خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت گردشگران و مسافران است به همین منظور برای دسترسی آسان مسافران مختصات جغرافیایی سرویس های بهداشتی استان روی نقشه های آنلاین تعریف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: سامان‌دهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی از الزامات زیرساخت‌های گردشگری است و بهسازی و مرمت سرویس‌های بهداشتی واقع در محورهای مواصلاتی استان همدان با جدیت در حال انجام است.

او تصریح کرد: برخی از سرویس‌ها و تاسیسات بهداشتی بین‌راهی که در اختیار سایر دستگاه‌ها هستند، شناسایی و ساماندهی شده‌اند. بهبود و تجهیز این واحدهای خدمات بهداشتی مد نظر است و در چند ماه اخیر هم تعدادی از این واحدها که از مدار خدمات‌دهی خارج شده بود، تعمیر و بازسازی شده است و از آنجا که میراث‌فرهنگی استان ها به عنوان متولی این مهم مسئولیت دارند اعتبارات ملی هم به آنها اختصاص داده می‌شود.

معصوم علیزاده افزود: با توجه به نگاه ویژه مقام عالی وزارت به این موضوع، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد به همین منظور 170 برچسب با شماره تماس سامانه شکایات مردمی (۰۹۶۲۹) نیز چاپ و در سرویس بهداشتی تجهیز شده در حال نصب است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان بیان کرد: بازدید از وضعیت سرویس‌های بهداشتی در سطح محورهای مواصلاتی استان و نحوه هزینه‌کرد اعتبار برای تجهیز این سرویسها، توسط بازرس ویژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد.

او ادامه داد: طرح توسعه سرویس‌های بهداشتی بین راهی اولویت‌بندی شده است و در گام اول تلاش می‌کنیم واحدهایی که در اختیار سایر دستگاه‌هاست و آنهایی که از مدار خدمات‌رسانی به مردم خارج شده‌اند بازسازی، تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز آنها مانند آب و برق تامین و برای سرویس‌دهی احیا شوند.

معصوم علیزاده با تأکید بر پیگیری نصب تابلوهای راهنمای سرویس‌های بهداشتی از طریق شهرستان‌ها در مسیرهای اصلی تردد مسافران، یادآور شد: نظافت، بهداشت و فراهم کردن امکانات موردنیاز نمازخانه‌ها، توجه به سیستم گرمایشی و سرمایشی، تعمیر و رعایت بهداشت سرویس‌های بهداشتی و داشتن متصدی متعهد از جمله مواردی است که باید در پیگیری‌ها و بازدیدهای نظارتی با جدیت دنبال شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، تعداد سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی  استان را بیش از 170 مورد عنوان کرد و گفت: تجهیز و نوسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مسیرهای ورودی استان که بیشتر در مسیر تردد مسافران و گردشگران  است در اولویت قرار گرفت.

او همچنین با اشاره به پیگیری ایجاد سرویس‌های بهداشتی در مسیر مقاصد و مناطق نمونه گردشگری استان، تصریح کرد: امکان‌سنجی و نیازسنجی وضعیت دقیق جانمایی سرویس‌های بهداشتی در ماه های گذشته در دستور کار میراث فرهنگی استان به عنوان متولی قرار گرفته است.

معصوم علیزاده در ادامه به اهمیت بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: گزارش بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری با جدیت دنبال می‎شود و تجهیز سرویس‌های بهداشتی در سطح محورهای مواصلاتی با اعتبار 1 میلیارد تومان اعتبار ملی در استان در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha