تشکیل زنجیره انسانی توسط کودکان در اطراف معبد چغازنبیل

همزمان با سالگرد ثبت‌جهانی چغازنبیل، گردهمایی آموزشی باحضور کودکان جامعه محلی در اطراف محوطه زیگورات برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنوئی اظهار کرد: جمعه پنجم آبان‌ماه ١٤٠٢ به مناسبت چهل‌وچهارمین سال‌روز ثبت میراث‌ چغازنبیل در فهرست آثار جهانی، به همت پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه باحضور کودکان جامعه محلی در محوطه زیگورات چغازنبیل، گردهمایی آموزشی برگزار شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه افزود: به‌منظور ارتقای آگاهی و توانمندسازی جامعه محلی و آشناسازی کودکان با ارزش‌های برجسته میراث‌جهانی چغازنبیل، جامعه هدف این گردهمایی، کودکان گروه سنی ٦ تا ١٠ سال ساکنان حومه چغازنبیل بودند که به‌عنوان مهمانان ویژه در این برنامه شرکت داشتند.

او افزود: این برنامه شامل گفت و گو پیرامون اهمیت نگهداری این اثر، بازدید میدانی و پذیرایی بود که  با همکاری مدارس و خانواده‌ها استقبال کم‌نظیری از این رویداد شد.

رشنوئی تصریح کرد: در این برنامه با سعه صدر کارشناسان بخش موزه‌داری پایگاه، تلاش شد به زبان کودکان به آن‌ها،  به‌عنوان سرمایه‌های ملی، مفهوم میراث‌جهانی و اهمیت حفظ و نگهداری و شناخت بنای چغازنبیل یادآوری شود.

او خاطرنشان کرد: در این گردهمایی، به منظور تقویت حس همبستگی ملی در حفظ و بزرگداشت این اثر ارزشمند جهانی، کودکان به تشکیل زنجیره انسانی در اطراف معبد چغازنبیل اقدام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha