ایجاد زیرساخت‌ در روستاهای هدف گردشگری بهبهان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان از تخصیص ۸میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی حداد ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طرح مطالعاتی توسعه زیرساخت‌های گردشگری مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری پلاژ سد مارون، توسعه امکانات تفریحی پارک خارستان که در کنار رودخانه زیبای مارون قرار دارد و همچنین طرح شناسایی و توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای هدف گردشگری شهرستان بهبهان طراحی و ابلاغ شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان گفت: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان برای ایجاد زیرساخت‌ها در روستاهای هدف گردشگری، شرح خدمات و نقشه طرح گردشگری مورد نیاز را تهیه کرده است تا بر اساس نقشه طراحی شده زیرساخت‌های مورد نیاز در روستاهای هدف گردشگری تأمین شود.

او با بیان این‌که شهرستان بهبهان به عنوان یکی از مناطق مذهبی، تاریخی، گردشگری و طبیعی مطرح است، خاطرنشان کرد: این شهرستان همواره مقصد گردشگران بسیاری از تمام نقاط کشور است.

حداد افزود: کار مطالعات در روستاهای هدف گردشگری و رونق گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد برای مردم منطقه خواهد بود.

او با اشاره به این‌که نقشه طرح توسعه زیرساخت‌ها در سه روستای هدف گردشگری ابلاغ شده است، تاکید کرد: برنامه‌ریزی در روستاهای هدف گردشگری با برنامه و الگوی مشخصی صورت می‌گیرد و امکانات و خدمات در روستاها با برنامه‌ریزی توزیع و سامان‌دهی می‌شوند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان گفت: روستاهای متعددی از جمله روستای گرمه، روستای آهنگران، روستای سرجوشر، روستای تنگ تکاب، روستای تنگ بن و روستای آباد که در بخش زیدون، دهستان سردشت واقع است، قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به روستاهای هدف گردشگری را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080800402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha