شناسایی و بررسی بیش از ۲۰۰ روستای گردشگری در خوزستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در استان، از شناسایی و بررسی بیش از ۲۰۰ روستا در این حوزه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده هشتم آبان‌ماه ۱۴۰۲ در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان در اهواز اظهار کرد: یکی از موضوعات و مشکلات عمده در حوزه گردشگری نبود مطالعات و برنامه‌های بالادستی بود که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مشکلات این حوزه را حل کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: در این راستا، برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در استان آغاز شده است تا بتوانیم گردشگری را در این دو بخش در خوزستان فعال کنیم.

او تصریح کرد: در زمینه گردشگری دریایی، پنج شهرستان ساحلی و در حوزه گردشگری روستایی، تا به حال براساس معیارها، ۲۳۰ روستا شناسایی و مطالعات آن‌ها انجام شده است.

ارسطوزاده با اشاره به بررسی دو طرح گردشگری برای دریافت مجوزات لازم و تخصیص زمین در استان عنوان کرد: در این بین، شهرک گردشگری ساحلی سریم ماهشهر با سرمایه‌گذاری ۳۲۰۰ میلیارد تومان در صورت اجرا می‌تواند برای سه‌هزار نفر اشتغال ایجاد کند؛ این طرح در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار در ساحل خلیج‌فارس و در قالب دو فاز اجرایی می‌شود.

او با بیان این‌که اولین برف پاییزی کشور در استان خوزستان می‌بارد، گفت: در این راستا یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی به دنبال احداث تله‌کابین در سرقوچ باغملک و شهرک گردشگری در این بخش است که با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی برای دو هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خاطرنشان کرد: این طرح شامل سه ایستگاه و در زمینی به مساحت ۸۳ هکتار اجرایی می‌شود و طول آن هشت کیلومتر است که می‌تواند به عنوان بزرگترین تله‌کابین خاورمیانه فعالیت کند.

او یادآور شد: حفظ محیط‌زیست در حوزه اجرای طرح‌های گردشگری طبیعی، شرط اول و در اولویت کار ما است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080800406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha