رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان توسط سازمان جهانی گردشگری را تبریک گفت

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب و ثبت دهکده تاریخی کندوان توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان اولین روستای کشور در فهرست دهکده‌های جهانی گردشگری را مایه مباهات و افتخار هموطنان، دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری و شهروندان شهرهای آذربایجان‌شرقی دانست.

به‌گزارش میراث‌ آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی، شهرام دبیری بیان کرد:‌ انتخاب و ثبت دهکده تاریخی کندوان توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان اولین روستای کشور در فهرست دهکده‌های جهانی گردشگری مایه مباهات و افتخار هموطنان، دوستداران میراث‌فرهنگی و گردشگری استان و شهروندان شهرهای استان‌ آذربایجان‌شرقی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: دستیابی به این مهم مرهون تلاش و همت یکایک ساکنین این روستای بی‌نظیر و تاریخی استان آذربایجان شرقی و زحمات وصف‌ناپذیر مدیریت عالی استان و دست‌اندرکاران دلسوز و پیگیر میراث‌فرهنگی و گردشگری استان و کشور است. 

او به نمایندگی از شورای اسلامی شهر تبریز و استان آذربایجان‌ شرقی، این موفقیت تاریخی را که در عرصه رقابت جهانی با ٢٠٠ روستا از کشورهای مختلف به دست آمده است، حضور یکایک هم‌استانی‌ها، اهالی خونگرم و مهمان‌نواز کندوان، مسئولین و دست‌اندرکاران ثبت جهانی آن، تبریک و تهنیت گفت.

دبیری ادامه داد: امید است با همدلی، هم‌افزایی و همکاری بیش از پیش تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های متولی در کنار همراهی مردم استان و شهرهای تاریخی آن بویژه شهر تبریز، شاهد کسب بیش از پیش جایگاه‌ها و افتخارات ملی و جهانی برای معرفی در خور شأن داشته‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری این خطه از ایران اسلامی و عزیزمان باشیم. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402080900443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha