کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بجنورد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در محور بجنورد به اسفراین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، خلیل حاجی‌زاده با اعلام این خبر افزود: دوشنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در حین گشت‌زنی توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی و اداره کل محیط‌زیست استان، یک دستگاه فلزیاب از یک خودروی شخصی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تأکید کرد: دراین‌رابطه ۲ نفر باهویت معلوم دستگیر و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

حاجی‌زاده بیان کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

او یادآور شد: هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به یگان حفاظت از آثار تاریخی استان خراسان شمالی با شماره‌تلفن ۰۵۸۳۲۲۲۸۹۵۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080900444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha