تلاش برای رفع مقررات مانع توسعه گردشگری کرمانشاه

رئیس اداره نظارت گردشگری استان کرمانشاه گفت: مقررات و موانع کسب و کارهای گردشگری که مانع توسعه این مشاغل در استان هستند، شناسایی و مانع زدایی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا جلدی روز چهارشنبه ۱۰ آبانماه در جلسه هیات مقررات زدایی و کسب و کارهای استان، اظهار کرد: برخی مقررات در حوزه صدور مجوزهای ایجاد تاسیسات و پروژه‌های گردشگری از سوی دستگاه‌ها موانعی را برای توسعه این طرح‌ها ایجاد می‌کند. 

رئیس اداره نظارت گردشگری استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه گردشگری همواره به عنوان محور توسعه استان مطرح می‌شود باید برای برداشتن موانع پیش روی آن اقدامات عملی از سوی دستگاه‌های متولی صدور مجوزها انجام شود. 

او گفت: برخی از مشکلات تاسیسات اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به  آب بها پروژه‌ها، مالیات، امور اراضی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تامین اجتماعی استان مربوط می‌شود.

جلدی تصریح کرد: با توجه به جلسه هیات مقررات زدایی و رفع موانع کسب و کار که با هدف تسهیل واحدهای گردشگری در اداره اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه برگزار شد با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط در استان این مشکلات هر چه سریعتر در دستور کار ادارات قرار گیرد و نتیجه به اداره اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه اعلام شود. 

او افزود: در این جلسه در خصوص موضوع  شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه که برای تاسیسات گردشگری سقف آب بها تعیین کرده مورد برسی قرار گرفت که این امر مغایر ماده ۸ قانون صنعت ایرانگردی و جهانگردی است. 

رئیس اداره نظارت گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین مشکلات پرداخت مالیات دفاتر خدمات مسافرتی و مشکلات سرمایه گذاران در خصوص استعلام های با حضور نماینده دستگاه‌های متولی مطرح شد.

او فزود: بررسی مشکلات تغییر کاربری امور اراضی به گردشگری نیز به عنوان دستور کار دیگر این جلسه مطرح و  مقرر شد موارد فوق در جلسات هیات مقررات زدایی کسب و کار پیگیری شود.

جلدی در خاتمه تاکید کرد: پیگیری‌های این اداره‌کل برای حل این مشکلات و موانع تا حصول نتیجه به صورت مستمر ادامه دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402081000498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha