ارائه خدمات و تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی دارای نشان درجه یک هنری به صورت مستمر برقرار است/ تاکید صندوق هنر بر حمایت همیشگی از هنرمندان

صندوق اعتباری هنر اعلام کرد: با عنایت به ابلاغ واگذاری فرایند ارزشیابی و صدور گواهی درجه هنری در بخش صنایع دستی به وزارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط رئیس جمهوری، این صندوق تا ایجاد ساز و کارهای اجرایی و نهایی شدن اخذ درجه هنری صنایع دستی توسط این وزارتخانه، تمامی خدمات خود رابه هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی عضو صندوق هنر ارائه خواهد داد. 

به گزارش میراث آریا، با عنایت به ابلاغ واگذاری فرایند ارزشیابی و صدور گواهی درجه هنری در بخش صنایع دستی به وزارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط رئیس جمهوری، صندوق عتباری هنر تا ایجاد ساز و کارهای اجرایی و نهایی شدن اخذ درجه هنری صنایع دستی  توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  و تشکیل مرکزی برای ارائه خدمات مربوطه در آن وزارتخانه، کما کان تمامی خدمات خود از جمله طرح تکریم و... را به هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی عضو صندوق هنر ارائه خواهد داد.
صندوق اعتباری هنر، ارائه انواع خدمات، تسهیلات همراه با تکریم و حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت را وظیفه ذاتی و رسالت خطیر همیشگی خود دانسته و تأکید دارد که ارائه هرگونه خدمات و تسهیلات به اعضای صندوق هنر به ویژه دارندگان نشان درجه یک هنری در همه رشته‌ها از جمله هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی تا زمانی که افراد در این مجموعه عضویت داشته باشند به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. 
همچنین صندوق اعتباری هنر، یکی از اولویت‌ها و رویکردهای اصلی خود را در دولت مردمی اهتمام و توجه ویژه به مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر خصوصاً دارندگان نشان درجه هنری قرار داده و طی دو سال گذشته نیز تلاش کرده ارائه انواع خدمات و تسهیلات خود را از لحاظ کمی و کیفی گسترش دهد. از این رو برنامه‌ها و سیاست‌های خود را متناسب باشان و جایگاه هنرمندان نامدار و پیشکسوت ترسیم کرده است. 
خدمات طرح تکریم به هنرمندان، نویسندگان و شاعران پیشکسوت و فرهیختگان صاحب سبکی که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده‌اند و گواهینامه درجه یک هنری از سوی این شورا برای آن‌ها صادر شده است ارائه می‌شود.
صندوق اعتباری هنر جمعی از هنرمندان صنایع دستی دارای درجه هنری را نیز از گذشته تحت پوشش خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081000518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha