تهیه بسته گردشگری برای منطقه حفاظت شده قلاویز کرمانشاه

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه از تهیه بسته گردشگری برای منطقه حفاظت شده قلاویز کرمانشاه با همکاری سازمان محیط زیست خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز پنجشنبه ۱۱ آبانماه در جلسه با نماینده اداره‌کل محیط زیست استان، اظهار کرد: مناطق حفاظت شده در استان کرمانشاه برای گردشگران می‌تواند جذابیت ویژه‌ای داشته باشند که موجب رونق گردشگری استان شود. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: حوزه طبیعت‌گردی یکی از انواع گردشگری است که در حال حاضر بسیار به آن توجه می‌شود و سالانه میلیون‌ها گردشگر در این زمینه در سطح کشور از مناطق مختلف بازدید می‌کنند.

او تصریح کرد: استان کرمانشاه نیز با توجه به آب و هوای چهار فصل از جذابیت‌های ویژه‌ای در حوزه طبیعت‌گردی برخوردار است که می‌تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد. 

امیری بیان کرد: یکی از جنبه‌های جذاب در حوزه گردشگری طبیعت دیدن گونه‌های خاص جانوری و بازدید از مناطق حفاظت شده بوده که بسیار مورد توجه بخش خاصی از گردشگران است. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: وجود مناطق حفاظت شده‌ای همچون بوزین و مرخیل، قلاویز، بیستون، چالابه و سایت پرنده‌نگری  تالاب هشیلان بخشی از ظرفیت‌های ممتاز استان کرمانشاه در این حوزه هستند. یکی از مناطقی که می‌تواند به یکی از پایلوت‌های گردشگری طبیعی استان تبدیل شود منطقه حفاظت شده قلاویز است.

او گفت: وجود سه هزار آهو در این منطقه حفاظت شده جاذبه کم نظیری است که می‌تواند سالانه هزاران گردشگر را به استان بیاورد. 

امیری در خاتمه اظهار کرد: رایزنی‌های لازم را با سازمان حفاظت از محیط زیست استان انجام می‌دهیم که بازدید از منطقه حفاظت شده قلاویز به عنوان بسته گردشگری به آژانس‌ها معرفی شود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha