موزه فرش ایران یکی از حلقه‌های کلیدی در زنجیره ارزش قالی است

مدیر موزه فرش ایران در مراسم اختتامیه زنجیره ارزش فرش دستباف قم گفت: موزه فرش ایران یکی از حلقه‌های کلیدی در زنجیره ارزش قالی است.

به گزارش میراث‌آریا، محمدجواد اینانلو روز سه شنبه 9 آبانماه 1402 در مراسم اختتامیه زنجیره ارزش فرش دستباف قم گفت: موزه فرش ایران یکی از حلقه‌های کلیدی در زنجیره ارزش قالی است و از ابتدای تاسیس در سال 1356 نقش مهمی را در رونق و توسعه فروش بازار فرش دستباف در داخل و خارج از کشور بازی می‌کرده است.

مدیر موزه فرش ایران ضمن ابزار خرسندی از حضور در بین اساتید و پیشکسوتان فرش دستباف قم تصریح کرد: زمانی‌که از زنجیره ارزش فرش دستباف صحبت می‌کنیم یک حلقه کلیدی آن موزه فرش ایران است که از ابتدای تاسیس در 1356 مهمترین پایگاه معرفی فرش دستباف ایران به جهان و گردشگران خارجی بوده است. به‌طوری‌که این گردشگران در هنگام بازدید از موزه به این هنر ارزشمند علاقه‌مند شده و انگیزه خرید فرش دستباف در آنها ایجاد می‌شد و مطابق نظر دست اندرکاران و تاجران فرش در این بازدید این گردشگران به‌عنوان مبلغ و معرف فرش دستباف در کشورشان نقش مهمی را در رونق بازار فروش و صادرات فرش دستباف بازی می‌کردند.

او ادامه داد: بنابراین من و همکاران در موزه فرش ایران ضمن تلاش در حفظ و نگهداری این گنجینه ارزشمند و تلاش در راستای ارتقای جایگاه آن اعتقاد راسخ داریم که موزه فرش ایران مهمترین پایگاهی است که می تواند به اتحاد و هم افزایی بین اهالی فرش از طراحان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فروشندگان فرش دستباف در زنجیره ارزش آن کمک کند و این اتحاد در نهایت به رونق و توسعه فروش بازار فرش دستباف در داخل و خارج منجر خواهد شد.

اینانلو در پایان سخنان خود از تدوین و راه اندازی طرحی به نام مفاخر فرش دستباف ایران در موزه فرش خبر داد که در آن طراحان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان آثار هنری فرش معرفی و از آنان در موزه فرش تجلیل خواهد شد.

جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دستباف قم توسط دانشگاه حضرت معصومه (س) از خردادماه 1402 به منظوره ارائه ایده‌های نوآورانه و فناورانه در راستای حل مشکلات فرش دستباف قم و با حمایت وزارت صمت و مرکز ملی فرش ایران آغاز به کار کرد و موزه فرش ایران به‌عنوان حامی معنوی در این رویداد مشارکت داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha