بازدید دانش‌آموزان اردوی راهیان نور سیستان و بلوچستان از موزه پایگاه میراث جهانی شهرسوخته

سرپرست پایگاه میراث جهانی شهرسوخته از بازدید دانش‌آموزان اردوی راهیان نور استان سیستان و بلوچستان از موزه شهرسوخته در روز یازدهم آبان ماه 1402 خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، زهره شیرازی گفت: دانش‌آموزان زمینه مهم و مناسبی برای تاثیرپذیری و تاثیرگذاری در راستای حفظ و نگهداری میراث‌فرهنگی هستند.

سرپرست پایگاه میراث جهانی شهرسوخته افزود: معرفی آثار و ایجاد علاقه، اهمیت فراوانی در این مهم دارد. هدف از این بازدید را می‌توان حفظ، تقویت و شناساندن این میراث گرانقدر گذشتگان، ایجاد ایده در راستای تولید و ارتقای صنایع‌دستی و توسعه گردشگری استان دانست.

او  تصریح کرد: موزه تخصصی باستان‌شناسی پایگاه میراث جهانی شهرسوخته نشان‌دهنده تاریخ پنج هزارساله سیستان بزرگ است که با اشیای شاخصی از جمله جام انمیشین (اولین پویانمایی در جهان)، چشم مصنوعی، خط کش و ... نشان از فرهنگ غنی این مردمان در هزاره سوم پیش از میلاد دارد.

شیرازی گفت: ظرفیت این مکان فرهنگی فرصت ارزشمندی برای شناسایی فرهنگ و تمدن کشور ایران را دارد. موزه‌ها می‌توانند به‌ عنوان رابط فرهنگی و عاملی برای گفت‌وگوی میان فرهنگ و تمدن همه ملل جهان ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha