اقتصاد فرهنگ راه برون‌رفت از انسدادهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با تاکید بر تقویت و توجه به بخش‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی گفت: اقتصاد فرهنگ راه برون‌رفت از انسدادهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مریم جلالی روز جمعه 12 آبان‌ماه در نشست با تشکل‌های خصوصی و گردشگری استان یزد که با حضور سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: با همگرایی لازم باید مگاپروژه‌هایی را برنامه‌ریزی کرد و شهرک سفال سرامیک که ارتباط خاصی با شرکت شهرک‌های صنعتی دارد، باید شهرک را به صورت پایلوت در محور شمال غرب و غرب کشور ایجاد کنیم و در آن محلی مناسب برای گردشگری و صنایع دستی فراهم کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: با وحدت، بخش به بخش تشکل‌ها و بخش خصوصی با نگاه به مدیریت سرمایه می‌توان کار درست انجام داد، با نگاه مدیریت هزینه‌ای کاری نمی‌توان کرد.

او با بیان اینکه متأسفانه همچنان به دنبال مدیریت هزینه، وام و تسهیلاتیم، افزود: واقعیت این است که مدیریت سرمایه و مدیریت سودآفرین در اقتصاد فرهنگ بسیار مهم است.

جلالی خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با تمام بضاعت‌ها، توان و ظرفیت‌های خود حامی بخش گردشگری خواهد بود چرا که گردشگری برای ما مهم است و روح انسانی و محصول ما را آن‌ها هدایت و راهنمایی می‌کنند و توجه‌ها به صنایع‌دستی معطوف می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: امیدواریم با همین حرکت‌ها و همگرایی‌های کوچک بتوانیم تغییر فرهنگی ایجاد کنیم.

او عنوان کرد: همه بخش‌ها نیازمند تقویت و توجه هستند، گردشگری، میراث‌فرهنگی و اقتصاد فرهنگ همه با هم راه برون رفت از انسدادهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهند بود.

جلالی با تأکید بر ضرورت تقویت و توجه اضافه کرد: در شرایطی هستیم که در نداشتن برنامه‌ها ضعف داریم و باید در این مورد فکری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081200626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha