فعالیت ۲ تشکل تخصصی حوزه گردشگری در لرستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از فعالیت دو انجمن تخصصی مردم‌نهاد در حوزه گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، حجت‌اله عباسیان با اعلام این خبر گفت: تشکل حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و جامعه حرفه‌ای مراکز اقامتی استان در حوزه گردشگری استان، فعالیت دارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به نقش مهم سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه صنعت گردشگری اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی وزارتخانه، این اداره‌کل طی سال‌های اخیر، بخشی از امور اجرایی خدمات مسافرتی و گردشگری استان را به تشکل ها واگذار کرده و بر اساس همکاری، مشارکت و استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها، اقدام کرده است.

او همچنین در سال جاری در راستای توانمندسازی هرچه بیشتر این سازمان‌ها، دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت گردشگری شامل راهنمایان فرهنگی، مدیران دفاتر خدمات گردشگری و طبیعت‌گردی در سه ماهه نخست سال جاری برای صد نفر از علاقه‌مندان و فعالان این حوزه، برگزار شده است.

عباسیان ادامه داد: همچنین در راستای توانمندسازی و تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد، آزمون جامع گردشگری ویژه این گروه‌ها، خرداد ماه امسال برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان خاطرنشان کرد: این اداره کل در راستای توانمندسازی جوامع محلی نیز دوره های آموزشی کوتاه مدت برای انگیزه‌بخشی برای استفاده موثر و مطلوب از ظرفیت‌های محلی گردشگری و بلدهای محلی با همکاری اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان را برگزار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081300685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha