حافظان میراث‌فرهنگی سفیران امر به معروف هستند 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: حافظان آثار تاریخی و باستانی نقش سفیران امر به معروف و نهی از منکر را دارند.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محسن اکبری در دیدار با سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی غنی به لحاظ دارا بودن میراث‌فرهنگی و آثار باستانی است که این ظرفیت‌ها باید به خوبی در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شود.  
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان افزود: علیرغم همه ظرفیت‌ها، این استان در خور شان و جایگاه واقعی دیده نشده که برای برآورده کردن این مهم استفاده صحیح و بهره‌برداری اصولی از ظرفیت گردشگران می‌تواند بسیار موثر باشد.  
 
او تاکید کرد: هر گردشگری که وارد استان می شود، می‌تواند به عنوان یک رسانه مردمی و صادق در معرفی صحیح استان نقش ایفا کند که لازمه ورود گردشگران نیز فعالیت‌های جهادی و شبانه‌روزی اداره کل میراث‌فرهنگی است که امیدواریم در سریعترین زمان ممکن شاهد اجرایی شدن آن باشیم.  
 
اکبری ادامه داد: کسانی که در این اداره کل و برای حفظ آثار تاریخی و باستانی در جای جای استان فعالیت می‌کنند نیز سفیران امر به معروف هستند چرا که امروز حفظ آثار تاریخی یک معروف مهم و صدمه زدن به آنها نیز منکر محسوب می‌شود.  
 
مصادیق معروف و منکر در میراث‌فرهنگی احصا می‌شود 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به لحاظ جایگاه نظارتی و مهمی که دارد می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف عالیه‌ای که ترسیم شده یاری‌رسان باشد که در ادامه راه نیز از حمایت‌های این ستاد بهره‌مند خواهیم شد.  

محمد هادی طهرانی مقدم افزود: این اداره کل به زودی مصادیق معروف و منکر تخصصی اداری خود را احصا و در راستای تقویت معروف‌ها و کاهش منکرات اقدامات موثر عملی برخواهد داشت.  
 
او تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز جزو برنامه‌هایی است که به صورت مشترک پیش خواهیم برد که آثار و برکات خود را خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081400732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha