تردد خودروها به پل تاریخی برغان آسیب می‌زند/ پیگیری برای احداث پل جایگزین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تردد خودرو ها از روی پل تاریخی برغان را باعث آسیب به این پل دانسته و گفت: نیاز به جابجایی تردد خودروها از روی پل تاریخی است و مذاکراتی برای این منظور صورت گرفته است.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، رحیم خاکی روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ با اشاره به بازدید از روستای زیبای برغان که به همراه بخشدار، شورای بخش، دهیار و مسئولان راهداری انجام شد، گفت: این روستا از جاذبه های زیبای طبیعی و تاریخی برخوردار است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.  

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز پل تاریخی این روستا متعلق به دوران صفوی و یکی از آثار تاریخی ارزشمند این روستا است که در سال ۸۲ به ثبت ملی رسیده است.  

خاکی با بیان اینکه این پل نیاز به حفاظت و جابجایی بار ترافیکی دارد، گفت: تردد خودروها از روی پل صفوی باعث آسیب به بدنه و عرشه پل شده و پی این پل متزلزل شده که نیازمند تعامل با دستگاه های مرتبط برای تعیین مسیر جایگزین است.  

او با اشاره به اینکه تعاملاتی برای جابجایی تردد خودروها انجام شده، گفت: طی مذاکرات صورت گرفته، قرار بر این شد که مسئولان مرتبط طرحی را برای جابجایی محل تردد خودروها از روی پلی جایگزین انجام دهد تا این پل تاریخی بیش از این در معرض تهدید و خطر نباشد و پل فقط برای عبور و مرور پیاده مورد استفاده قرار بگیرد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنین با بیان اینکه این پل با توجه به آسیب‌های وارده نیازمند مرمت است، اظهار کرد: پیگیری‌ها برای تأمین اعتبار مرمت اضطراری پل از منابع استانی یا ملی در حال انجام است.  

خاکی در خصوص حفاظت از میراث طبیعی برغان تصریح کرد: طرح حفاظت از چنار کهنسال برغان که در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده به عنوان اولین طرح حفاظت از درختان طبیعی تاریخی در کشور به وزارت متبوع ارسال شده است.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز طبیعت بکر و زیبای این روستا و همچنین میوه‌ها و محصولات کشاورزی این روستا از جمله آلوی برغان در کشور شهره عام و خاص است و فرصتی بی نظیر را برای توسعه گردشگری و زیرساخت‌های این حوزه فراهم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha