نقش موثر جشنواره انار ساوه در قوام شاخصه هایی هویتی

استاندار مرکزی در حاشیه آیین آغاز به کار دومین جشنواره ملی انار ساوه گفت: دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه به عنوان یک رویداد فرهنگی، گردشگری و اقتصادی در شهر یاقوت‌های سرخ و انارستان ایران در حال برگزاری است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی فرزاد مخلص الائمه دیروز ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح جشنواره ملی انار ساوه گفت: این رویداد کاملا مردم‌محور است و هر رویدادی که بتواند ویژگی‌های ممیزه مناطق کشور را معرفی کند و این ویژگی‌ها را  ترویج کند می‌تواند در قوام شاخصه های هویتی مؤثر باشد و نهایتا ما را در مسیر پیشرفت توسعه گردشگری کمک کند.

استاندار استان مرکزی افزود: دولت از هرگونه طرحی که فرآوری در بخش صنعت یا کشاورزی را به همراه داشته باشد حمایت می‌کند که در دو سال گذشته در شهرستان ساوه توفیقاتی حاصل شده و به همت بخش تعاونی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و بنیاد مستضعفان اقداماتی در راستای ایجاد سردخانه‌ها انجام شد و امسال یکی از بزرگترین سردخانه‌های کشور در شهرک صنعتی کاوه به بهره‌برداری رسید.

مخلص الائمه گفت: موافق عرضه محصول خام نیستیم و باید مراحلی که ارزش افزوده ایجاد می‌کند را دنبال کنیم و این ارزش افزوده را در داخل استان تحصیل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081600802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha