ساز موسیقی اقوام ایرانی در کامیاران نواخته شد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: ساز دومین جشنواره موسیقی خیابانی اقوام ایرانی در کامیاران نواخته شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست در این‌باره اظهار کرد: در این جشنواره 8 گروه موسیقی از استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی، گلستان، بوشهر، کرمانشاه و کردستان حضور دارند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود:  گروه‌های موسیقی محلی استان به‌صورت غیر رقابتی در شهر کامیاران، شهر موچش و روستای گردشگری پالنگان به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

او معرفی آداب‌وسنن اقوام ایرانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و یادآور شد: گسترش جشنواره‌های موسیقی، ارائه بسته‌های گردشگری موسیقی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی موسیقی برای گردشگران، تماشای زنده موسیقی و رقص محلی، و... قطعاً به احیای موسیقی این خطه از کشور کمک بسزایی می‌کند.

وطن‌دوست جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران را ظرفیتی مهم برای جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این منطقه دانست و بیان کرد: استان کردستان ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه موسیقی، گردشگری و برگزاری جشنواره‌های صنایع‌دستی دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه به خوبی استفاده کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان بیان کرد: دومین جشنواره موسیقی خیابانی اقوام ایرانی تا پایان روز 16 آبان‌ماه سال‌جاری در سطح شهر و محلات کامیاران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081600837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha