کارگاه سوزن دوزی در دلگان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دلگان گفت: کارگاه صنایع دستی سوزن دوزی و البسه محلی روز سه شنبه 16 آبان ماه 1402 در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، عیسی مزاری فرد بیان کرد: تولید، بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی می تواند در کاهش بیکاری، فقرزدایی و ایجاد درآمد برای صنعتگران دستی و هنرمندان شهرستان و حتی روستاها و نیز بهبود تولید ملی و رونق صادرات غیرنفتی موثر باشد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دلگان با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقه مندان در کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین معرفی فرصت های شغلی می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، تصریح کرد: تمام تلاش اداره میراث فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حمایت در راستای حفظ و احیای رشته های فعال و نیمه فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که بر اساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهد کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی ست که در تحقق این موضوع تلاش می کنیم.

او تاکید کرد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌ فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کارها قرار دارد.

مزاری فرد خاطر نشان کرد: امید است با رشد و توسعه صنایع دستی گام های موثری در راستای ایجاد فرصت های ‌شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‌اشتغال‌زایی پیدا و زمینه رشد و توسعه اقتصادی فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081700865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha