رویداد سنت و مدرنیته در معماری در موزه آبگینه برگزار شد

مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌ها از برگزاری رویداد تخصصی سنت و مدرنیته در معماری شهر تهران عصر روز چهارشنبه ۱۷ در سالن همایش عباس کیا رستمی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، نوید صالح‌وند گفت: این نشست تخصصی با سخنرانی هومن بالازاده و فرامرز پارسی و با حضور علاقه‌مندان به حوزه معماری و شهرسازی برگزار شد.

مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌ها  و دبیر اجرایی و علمی این رویداد عنوان کرد: در ابتدای این نشست هومن بالازاده، مدیر موسسه هوبا دیزاین، به معرفی بناهایی مدرن ساخته شده در استودیو هوبا دیزاین با رویکرد تهران پرداخت.

او افزود: در آثار این مرکز  برخی از عناصر برگرفته از سنت های معماری اصیل ایرانی که با خلاقیت و فن آوری جدید به روز شده است بررسی شد. معماری که به استفاده مناسب فضا برای خلق آثار تاکید دارد. از جمله عناصر جالب به کار گرفته شده می‌توان به ابداع آجر نسوز عینکی اشاره کرد.

صالح‌وند گفت: فرامرز پارسی استاد دانشگاه و مدیر مهندسین مشاور عمارت خورشید دیگر سخنران این نشست بود که به بررسی دو واژه سنت و مدرنیته به صورت مبسوط و چگونگی بوجود آمدن مدرنیته پرداخت. او علاوه بر حفظ ژن فرهنگی بر مسئله آموزش به نسل های جدید تاکید کرد و تک اثرهای شاخص معماری معاصر ایران پرداخت و به چرایی عدم جریان‌سازی آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081800954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha