ابلاغ ماموریت‌های ویژه گردشگری به ادارات سیستان و بلوچستان با نظارت قوه قضاییه

سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از ابلاغ و تصویب ماموریت‌های ویژه به دستگاه‌های اجرایی و متولی با محوریت تقویت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی با نظارت جدی دادستانی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، ابوالفضل احمدزاده در دومین کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان که با محوریت تقویت زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی با حضور دستگاه های متولی در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ در محل موزه منطقه ای زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با محوریت ارتقا شاخص های گردشگری برگزار شد که دادستانی مرکز استان نیز با استفاده از دستورالعمل نظارتی و پیگیری حقوق عامه که عهده دار آن است بر مصوبات این جلسه نظارت و حسن اجرا را با قاطعیت بررسی می کند.  

وی افزود: حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، سیستان وبلوچستان زبانزد خاص و عام است اما زیرساخت های لازم برای استفاده اصولی از آنها تهیه نشده است که در این راستا به ادارات و نهادهای متولی ابلاغ شد تا در بازه زمانی مشخص نسبت به عملیاتی کردن مصوبات اقدام کنند که در راستای  بهسازی و یا ایجاد و تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری بود.  

به گفته احمدزاده نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت بود نیز استفاده از ظرفیت بی نظیر بیابان لوت بود که در این بخش نیز دو پیشنهاد مصوب شد تا از استعداد خدادادی و بالقوه کویر به نحو احسن در راستای جذب گردشگر و رشد و پیشرفت منطقه بهره کافی برده شود.  

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان تاکید کرد: یکی دیگر از مباحثی که مورد تاکید ویژه وزیر میراث فرهنگی نیز می باشد اصل طهارت اسلامی بود که در این خصوص نیز مصوبات خاصی همسو با نیازمندی‌ها و مطالبات مردم و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای احیا، بهسازی و نگهداشت و ایجاد چشمه‌های سرویس بهداشتی در نقاط مختلف استان نهایی شد که امیدواریم در بازه زمانی تعیین شده که حداقل ۴۰ و حداکثر دو ماهه است به سرانجام برسد.  

وی ادامه داد: دادستانی مرکز استان نیز به جدیت بر نحوه همکاری دستگاه ها و اجرای دقیق و سریع مصوبات نظارت داشته و طبیعتاً با نهادها و مدیرانی که احیاناً کوتاهی کنند برخورد قاطع قضایی خواهد داشت.

توسعه گردشگری با همکاری همه جانبه

محمد هادی طهرانی مقدم سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: توسعه گردشگری و تقویت و حمایت صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی استان نیازمند ورود همه جانبه تمامی دستگاه های فرهنگی، دولتی و مردمی استان است و اگر این مهم محقق شود طبیعتا شاهد نقش آفرینی استان در سطوح ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

او با اشاره به صنعت درآمد زای گردشگری افزود: فراهم‌سازی زمینه گردشگری پایدار و ماندگار یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل در سیستان و بلوچستان است که می تواند علاوه بر رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه، در کاهش نرخ بیکاری و افزایش امنیت و سلامت روانی و ایجاد نشاط اجتماعی در استان نیز تاثیر شگرفی داشته باشد.

به گفته طهرانی مقدم‌ علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد زمینه‌های لازم برای رفاه گردشگران از جمله تاسیسات اقامتی و ارایه خدمات بهداشتی مناسب در سفر و در حد لازم و استفاده از ظرفیت مساجد نیز بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082000995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha