حفظ بافت‌های با ارزش روستایی/ گسترش گردشگری روستایی در آذربایجان‌شرقی

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، برای حفظ بافت‌های با ارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری همکاری می‌کند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی، علیرضا بایرام‌زاده از همکاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، برای حفظ بافت‌های با ارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری خبر داد.

معاون گردشگری استان افزود: طی بازدید کارشناسی از روستاهای هدف گردشگری و بررسی ویژگی‌های میراثی روستاها اعم از فرهنگ، آداب و رسوم، زبان و وجود آثار تاریخی با مدنظر قرار دادن محیط طبیعی، تعداد ۹ روستا برای انجام تحقیقات بیشتر انتخاب شد.

او گفت: روستاهایی مانند خوشکناب، گونبر، کرینگان، کوهبنان، آستاناجین، زاویه، کلالیق، آبلیق، گیشلبورشاق برای وجود ظرفیت‌های ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی، زیرساخت‌های گردشگری، بازاریابی و تبلیغات بررسی شد.

بایرام‌زاده تصریح کرد: جلسه کارگروه استانی تدوین برنامه‌های اجرایی برای دستیابی به اهداف مشترک در روستاهای فوق الذکر برگزار و پس از بررسی تک به تک این روستاها، بافت تاریخی واجد ارزش و آثار طبیعی انتخاب و حفظ هویت روستایی براساس فرهنگ و رسوم این روستاها در دستور کار قرار گرفت.

حفظ بافت‌های با ارزش روستایی/ گسترش گردشگری روستایی در آذربایجان‌شرقی

روستای زاویه آذربایجان شرقی- عکس از مجید فرامرزی

انتهای پیام/

کد خبر 1402082001038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha