توقف ساخت‌وساز غیرقانونی یک مرکز تجاری در بازار تاریخی اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از توقف ساخت‌وساز غیرقانونی یک مرکز تجاری در بازار تاریخی اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به پایش‌های دوره بازار عظیم و تاریخی اصفهان که با حضور معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل، مدیر امور فرهنگی و روابط‌عمومی اداره‌کل، مدیر میراث‌فرهنگی شهرستان اصفهان و همکاران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان انجام شد، متوجه شدیم در پیرامون مسجد نو بازار تاریخی اصفهان یک مجموعه تجاری برخلاف ضوابط میدانی در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: پس از توقف تخریب جرزهای بازار با بررسی‌های همکاران معاونت میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان چنین نتیجه‌گیری به عمل آمد که سازندگان این مجموعه تجاری فراتر از مجوزهای اولیه، در حال تخریب جرزهای بازار بزرگ و تاریخی اصفهان بوده که همین نکته باعث آسیب رسیدن به این مجموعه تاریخی شده بود.

او تصریح کرد: همچنین در طی آواربرداری در این مجموعه به یک زیرزمین تاریخی دست‌ یافتیم که ضمن توقف عملیات، مقرر شد کارشناسان این محدوده را مورد کاوش و بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha