محصولات هنری رضوی نمادی برای تداعی معانی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: محصولات هنر رضوی حاصل جوشش هنری و نمادی برای تداعی معانی است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مریم جلالی عصر شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در مراسم رونمایی سامانه فروش برخط محصولات هنر رضوی با بیان این مطلب گفت:  زنان ما همیشه در صنایع دستی مولد بوده و با استفاده از این صنعت و هنرهای سنتی عشق، عاطفه، سلامتی و ثروت تولید می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اهمیت معنا در تولید صنایع‌دستی اظهار کرد: محصولات هنری رضوی نمادی برای تداعی معانی است.

او تصریح کرد: این که سنگ، چوب، شیشه، خاک و تارو پود را به هنر تبدیل می‌کند حاصل نگاه شرقی است که اسلام برای ما به ارمغان آورده است.

جلالی با اشاره به مکتب هنری رضوی گفت: هنر رضوی در آرایه‌ها، در گنبد، معماری و هرآنچه در حرم مطهر رضوی وجود دارد و تجلی پیدا می‌کند.

جلالی بر ضرورت اتصال منش، بینش و نگرش تاکید و تصریح کرد: امروز روزی است که فرهنگ رضوی و فرهنگ اسلامی با تکنولوژی و با تکیه بر نگرش، بینش و منش دنیای بیکران زیارت را به زندگی متصل کرده‌اند.

در ادامه این مراسم با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، سامانه فروش برخط محصولات هنر رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha