برپایی جشنواره برداشت چای ترش در روستای علوه کارون خوزستان

جشنواره برداشت چای ترش به منظور آشنایی شرکت‌کنندگان با فضای کشت و کار ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در روستای علوه شهرستان کارون برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در این جشنواره علاوه بر آشنایی شرکت‌کنندگان با فضای کشت و کار چای ترش، حضور در مزارع و آشنایی با نحوه برداشت محصول، غرفه‌های عرضه مستقیم محصول چای ترش و فرآورده‌های جانبی، عرضه محصولات مختلف کشاورزی، نهال، گل و گیاه و صنایع‌دستی نیز برپا شد.

برنامه‌های جذاب و مفرح برای خانواده‌ها نظیر اسب سواری، قایق‌سواری، پاراگلایدر سواری، بازی‌های محلی، نقاشی و برگزاری جشنواره فرهنگی با حضور مسئولان استانی، متخصصان و هنرمندان استان نیز در این جشنواره اجرا شد.

این جشنواره با حضور و مشارکت ارگان‌ها و ادارات مختلف استانی و شهرستان و با محوریت فرمانداری شهرستان کارون، سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان خوزستان برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر شکرگزاری به درگاه خداوند برای تولید و برداشت محصول پر برکت، ایجاد فضای مفرح و شاد، تبیین ظرفیت‌های کشاورزی بخصوص گیاهان دارویی منطقه، انتقال دانش فنی و آموزش بهره‌برداران، دریافت موضوعات و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، عرضه مستقیم محصول و کمک به بهبود و تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش محصول بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha