کاشت نهال یادبود استاد مرحوم سیدمحسن حبیبی/ در آینده نهالی به نام نخبگان کشور کاشته خواهد شد

بمنظور گرامیداشت یاد و خاطره استاد سید محسن حبیبی پژوهشگر، نویسنده و استاد تمام رشته شهرسازی، نهالی در پارک شهریار عدل به همت پژوهشکده ابنیه و بافت و با همکاری ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۲ تهران، کاشته شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، آیین کاشت نهال یادبود استاد مرحوم سیدمحسن حبیبی ۲۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲بمناسبت روز شهرساز، در پارک شهریار عدل مقابل موزه ایران باستان برگزار شد.

پیش‌تر و در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد سید محسن حبیبی پژوهشگر، نویسنده و استاد تمام رشته شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران که با نگاهی به شخصیت علمی ایشان از چشم‌انداز میراث‌فرهنگی به همت پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی-فرهنگی برگزار شد، مقرر شد بمنظور گرامیداشت یاد و خاطره استاد درختی در پارک شهریار عدل کاشته شود.

مهناز اشرفی رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی- فرهنگی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد سید محسن حبیبی، با اشاره به رسم پسندیده کاشت نهال در فرهنگ ایرانیان به یاد انسان‌های ارزشمند گفت: این مکان مشرف به موزه ملی ایران به جهت معرفی ارزش‌های میراث‌فرهنگی و زنده نگه‌داشتن یاد مرحوم حبیبی و قدردانی از زحمات‌اش برای کاشت نهال یادبود او انتخاب شد.

او افزود: عمر پرثمر استاد حبیبی همواره منشاء خیر و نیکی بوده و این امر در همکاری پژوهشگاه با شهرداری در معرفی مفاخر ایران امروز نمود یافته است و خاطره مرحوم حبیبی همانند این سرو که بی ارتباط با قامت ایشان نیست، همواره سبز در یادها خواهند ماند.

احمد سعیدنیا شهرساز و استاد دانشگاه تهران در ادامه با قدردانی از همت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران برای برگزاری این مراسم و پاسداشت مفاخر، دامنه خدمات مرحوم  حبیبی در حوزه‌های مختلف را گسترده و ستودنی خواند و گفت: افرادی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند چشمداشت مالی ندارند و تنها قدردانی برای آنها کافی است اما برگزاری مراسمی از این دست باعث می‌شود که نخبگان کشور به آینده‌شان امیدوار شوند که حداقل در آینده نهالی به نام آنها کاشته خواهد شد.

او اظهار کرد: انتخاب مکان کاشت این نهاد روبروی موزه ملی ایران که میراث بزرگ فرهنگی ایران است بسیار درست و شایسته بوده است.

اسکندر مختاری مرمتگر، پژوهشگر تاریخ معماری و شهرسازی نیز با طرح این پرسش که چرا مرحوم حبیبی پس از مرگ هنوز تا این اندازه مورد اقبال است تصریح‌کرد: مرحوم حبیبی بذر نیکی را در ایران و دنیا کاشته و حال حاضر زمان برداشت این بذر است که به ثمر نشسته و مراسم امروز نماد این حرف است.

این مراسم با حضور مصطفی ده‌پهلوان رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، احمد سعیدنیا شهرساز و استاد دانشگاه تهران، اسکندر مختاری مرمتگر، پژوهشگر تاریخ معماری و شهرسازی، مهناز اشرفی رییس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی‌فرهنگی، ذات‌الله نیکزاد معاون پژوهشی پژوهشگاه، جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران، خانواده مرحوم سیدمحسن حبیبی، همکاران و دانشجویان او همراه بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha