گردشگری صنعتی پاک و بدون آلاینده/ رونق صنایع‌دستی استان با راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری یکی از صنایع پاک و بدون آلاینده است که می‌تواند اقتصاد استان را دچار تحول کند، البته رعایت چارچوب‌های فرهنگی و عرف جامعه از ضروریات اساسی است.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با میراث آریا با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد، گفت: روزانه ۳۰ هزار تردد در جاده‌های استان یزد به ثبت می‌رسد که جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر شامل می‌شود، با راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی هر شهرستان در طول مسیر و اختصاص مکان‌هایی در اختیار میراث‌فرهنگی برای این منظور، به خوبی می‌توان درزمینه‌ی معرفی صنایع‌دستی به گردشگران و مسافرین و رونق این صنعت در استان گام برداشت که شهرستان‌های یزد، زارچ و اشکذر در این خصوص آمادگی همکاری را دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بنیان کار میراث فرهنگی را حفظ میراث مردم دانست و اظهار کرد: بدون شک یکی از راه‌های حفظ سازه‌های میراثی، همراه کردن مردم است و تا آن‌ها در میدان نباشند میراث آن‌چنان که مطلوب ما است، حفظ نخواهد شد که در این زمینه مشوق‌هایی نیز باید در نظر گرفته شود.

جوکار با تأکید بر اینکه مردمی‌سازی میراث کار بسیار خوبی است، افزود: مردم باید تشویق شوند که برای حفظ و نگهداری میراث و بهره‌گیری از آن ورود پیدا کنند و اگر غیرازاین باشد، امکان‌پذیر نخواهد بود.

او اضافه کرد: برای حضور و دلگرمی مردم جهت بازگشت به محلات قدیمی شهر باید آن‌ها را دلگرم کنیم که متأسفانه یکسری سخت‌گیری‌هایی می‌شود که دل‌زدگی برای مردم ایجاد کرده و سبب شده تا بعضاً این محلات را رها کنند.

نماینده مردم یزد خاطرنشان کرد: بدون تردید برای دست‌یابی به اقتصاد گردشگری و رونق آن باید مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری کنیم. در حال حاضر مردم به جای سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند پول‌های مازاد خود را در بانک‌ها قرار دهند زیرا از سود ماهیانه آن آسوده‌خاطر هستند، اگر میراث‌فرهنگی راهکاری را برای این موضوع ارائه کند که مردم خیالشان از بازگشت سرمایه‌هایشان آسوده شود، حتماً اقدام به سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

جوکار در پایان تأکید کرد: گردشگری یکی از صنایع پاک و بدون آلاینده است که می‌تواند اقتصاد استان را دچار تحول کند، البته رعایت چارچوب‌های فرهنگی و عرف جامعه از ضروریات اساسی است، برای دستیابی به هدف نهایی در این صنعت هرگونه همکاری لازم باشد، همراه خواهیم بود و حمایت خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082201138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha