کشف اشیای عتیقه 3 هزار ساله در همدان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از کشف 17 قلم شیء تاریخی و فرهنگی مربوطه به هزاره اول قبل از میلاد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، سرهنگ جواد خدامرادی گفت: برابر اطلاع و اخبار واصله از فراجای استان مبنی بر پیدایش تعدادی اشیای عتیقه موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت که با همکاری فراجا و نیز پلیس امنیت اقتصادی این اشیای که توسط شخصی از باغداران منطقه بصورت اتفاقی پیدا شده بود تحویل این یگان شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: این آثار که شامل 7 قطعه ظرف سفالی و 3 ظرف مفرغی سالم و 7 ظرف سفالی شکسته است که به گفته کارشناسان دارای قدمت 3 هزار ساله است.

او تصریح کرد: بیشتر ظروف سفالی کشف شده ساده و بدون نقش و نگار هستند و فقط در برخی از آنها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می شود.

خدامرادی ضمن قدردانی از این اقدام شایسته این همشهری فرهنگ دوست گفت: در راستای جلب مشارکت های مردمی، یگان حفاظت میراث فرهنگی آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در حفظ و ضیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082201161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha