مهندس ضرغامی وارد بخش خلجستان استان قم شد/ بازدید و بررسی ظرفیت‌های گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دقایقی پیش وارد بخش خلجستان از توابع استان قم شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ وارد خلجستان شد و مورد استقبال تعدادی از مسئولان استان قم قرار گرفت.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این منطقه از استان قم به بازدید از ظرفیت‌های گردشگری این بخش، از جمله منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت می‌پردازد.
مهندس ضرغامی همچنین در گفت و گو با مدیران بخش خلجستان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، وضعیت و ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش خلجستان استان قم را از نزدیک بررسی خواهد کرد.
دهکده توریستی و تفریحی، گردشگری دشت بهشت خلجستان به مساحت ۱۱۸ هکتار در سطح ملی مصوب هیئت دولت با سرمایه گذاری شرکت توسعه گردشگری دشت بهشت ایحاد شده است.
این منطقه در ۲۰ کیلومتری تفرش ، ۸۰ کیلومتری قم و ۶۰ کیلومتری ساوه در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است که یک تنفس گاه بسیار خوب و با داشتن آب و هوای دلپذیر و چشمه های آب معدنی محلی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی شده است.
در این مجموعه گردشگری، مجموعه اقامتی توریستی و باغ ویلا، هتل آپارتمان و تایم شیرینگ، سوئیت، کلینیک های فوق تخصصی سلامت، زمین بازی و دوچرخه سواری، مجموعه باغ تالار، دریاچه، مراکز تجاری، تفرجگاه مرکزی، مجموعه های ورزشی شامل زمین فوتبال و بسکتبال، باشگاه اسب سواری، پارک پرواز، پرورش گل محمدی و گلاب گیری، مجموعه شکارگاهی، پرورش و تولید گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، تولید ۵ مگاوات برق توسط انرژی های پاک، کمپینگ، باغ های میوه و مزارع ارگانیک و تله کابین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082301220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha