تشکیل مجمع خیرین میراث‌فرهنگی اقدامی پسندیده است/ میراث‌فرهنگی کشور نیازمند حمایت همگانی است

یک پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، گفت: تشکیل چنین انجمنی در حوزه میراث‌فرهنگی یک امر پسندیده است.

اسکندر مختاری پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی و یکی از چهره‌های ماندگار این حوزه، در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، گفت: به نظر من تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک اقدام پسندیده و بجایی است و می‌تواند به برطرف شدن مشکلات حوزه میراث‌فرهنگی کمک کند.

او افزود: حوزه میراث‌فرهنگی به دلیل اهمیتی که دارد، نیازمند حمایت همگانی است و در این میان افراد دلسوزی وجود دارند که حاضرند برای مرمت، صیانت و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و میراث‌فرهنگی کشور مشارکت داشته باشند.

مختاری ادامه داد: نمونه موفق این نوع مشارکت را پیشتر در تشکیل انجمن خیرین مدرسه‌ساز دیده‌ایم. انجمن خیرین میراث‌فرهنگی نیز مانند خیرین مدرسه ساز می‌توانند فعالیت کند چرا که حوزه میراث‌فرهنگی متعلق به تمام مردم است.

تشکیل مجمع خیرین میراث‌فرهنگی اقدامی پسندیده است/ میراث‌فرهنگی کشور نیازمند حمایت همگانی است

این پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی اضافه کرد: در این میان نکته مهمی که وجود دارد این است که مشارکت و کمک خیرین عضو این انجمن باید بدون هیچ چشم داشت و توقعی باشد و صرفا افراد به دلیل علاقه‌مندی به حوزه میراث‌فرهنگی و صیانت از این حوزه در این انجمن عضو باشند و در این خصوص مشارکت کنند.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: در کنار خیرین عضو این انجمن، پیشنهاد می‌شود افراد پیشکسوت، علاقه‌مند و دلسوز به حوزه میراث‌فرهنگی نیز در این انجمن عضو باشند و با توجه به تجربه و علاقه‌ای که به حوزه میراث‌فرهنگی دارند بتوانند به صیانت هرچه بهتر از میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی کشور کمک کنند چرا که تعلق خاطر این افراد به حوزه میراث‌فرهنگی باعث می‌شود آن‌ها حتی در دوران بازنشستگی نیز در این موضوع مشارکت و همراهی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha