منتخبان مهر اصالت ملی صنایع‌دستی استان اردبیل تجلیل شدند

آیین تجلیل از منتخبان مهر اصالت ملی استان اردبیل با حضور استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از فعالان حوزه صنایع‌دستی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، عصر سه شنبه 23 آبان ماه 1402 آیین تجلیل از منتخبان مهر اصالت ملی صنایع‌دستی در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این مراسم گفت: در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی 12 اثر از استان اردبیل موفق به کسب این نشان شدند که موفقیت مهمی برای صنایع‌دستی استان محسوب می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: برگزاری آیین تجلیل از هنرمندان منتخب مهر اصالت ملی با حضور استاندار اردبیل مسئولیت ما را برای سال‌های آینده بیشتر می‌کند و باید روی آثار تولیدی هنرمندان استان بیش از پیش کار شود تا تعداد بیشتری از آثار تولیدی استان موفق به کسب مهر اصالت ملی شوند.

او تاکید کرد: حوزه صنایع‌دستی از اهمیت ویژه‌ای در شرایط اقتصادی جامعه نیز برخوردار است به طوری که سال گذشته ایجاد اشتغال در این حوزه 20 درصد بیشتر از تعهد داده شده بود و این امر اهمیت توجه بیشتر به این حوزه را نشان می‌دهد.

محمدی ادیب ادامه داد: بحث آموزش و فروش محصولات صنایع‌دستی از دیگر مسائل مهم در این حوزه است که در این راستا برنامه‌های مختلفی داریم تا کیفیت آثار تولیدی، احیای رشته‌های فراموش شده و شرایط چرخه اقتصادی این حوزه را بهبود دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha