جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر از برپایی جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب در این شهرستان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی گفت: این جلسه روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه در محل سالن جلسات فرمانداری و به ریاست علی صفاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان مروار بافی برگزار شد.

 در این جلسه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر ضمن اشاره به ثبت ملی مروار و کلوچه ملایر و داشتن دو برند جهانی در اینشهرستان گفت: یکم آذرماه روز ثبت ملی هنر مروار بافی در شورای صنایع‌دستی است و ما قصد داریم اولین جشنواره روستای ملی مروار بافی و کلوچه گوراب  را برگزار کنیم.

ابراهیم جلیل گفت: بدست آوردن برند ابتدای یک راه است و ما می بایست زیرساخت‍‌های لازم را فراهم کنیم و با برگزاری جشنواره این هنر را به تمام ایرانیان معرفی کنیم.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه ملایر نیز در این جلسه گفت: توسعه ملایر در حوزه گردشگری و اقتصادی نیاز به برنامه‌های خاص دارد و برپایی جشنواره‌های مختلف در این راستا بسیار مهم و حیاتی است و خوشبختانه امسال در شهرستان جشنواره‌های خوبی برگزار شده است

صفاری گفت: جشنواره روستای ملی مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب یکی از همین ظرفیت‌های شهرستان است و از تمامی دستگاه‌های مرتبط شهرستان انتظار داریم در این زمینه ورود و ویژه دهیاران و شورای اسلامی روستاهای گوراب و داویجان  با تمام توان در برگزاری این جشنواره تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha