پایان عملیات اضطراری پشت‌بام مسجد سید اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایان عملیات اضطراری پشت‌بام بنای گنبد خانه مسجد تاریخی سید اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان امروز ۲۵ آبان ماه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به شرایط اضطراری مسجد تاریخی سید اصفهان و نیاز مبرم به مرمت آن، در طی یک هفته گذشته بازدیدی با حضور مسئولین استان و اداره‌کل از این بنای تاریخی انجام و چنین نتیجه‌گیری شد که به دلیل ضعف مدیریت در اداره این مسجد تاریخی، این مجموعه در خصوص مباحث مرمتی و حفاظتی نیازمند ورود این اداره‌کل است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، گروه مرمتگران اضطراری این اداره‌کل (امانی) با استقرار در این مجموعه تاریخی به این نتیجه رسیدند که پشت‌بام بنای گنبد خانه این مسجد زیبا و تاریخی نیازمند مرمت فوری است.

او افزود: گروه مرمتگران اضطراری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان عملیات مرمت خود را که شامل اصلاح بندکشی‌ها و مرمت برخی شکاف‌هایی که در سقف ایجادشده بود را در کمتر از یک هفته به پایان رساندند.

محققیان تصریح کرد: این اداره‌کل در حال بررسی وضعیت سرپرستی این مجموعه تاریخی و همچنین بررسی شکاف‌هایی است که در شبستان و بنای گنبد خانه در ضلع غربی این مسجد تاریخی زیبا قرار دارد، لذا پس از انجام این بررسی‌های کارشناسی، در کوتاه‌ترین زمان اقدام به رفع مشکلات خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha