فاز دوم فعالیت موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش زنجان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به آغاز به کار فاز دوم فعالیت موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش زنجان گفت: موزه فرهنگ و تاریخ بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و علمی فرهنگیان و دانش‌آموزان و سایر پژوهشگران است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در  موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش زنجان گفت: موزه باید به مکان مبادلات فرهنگی و علمی میان جامعه بزرگ فرهنگیان تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به اهمیت و ضرورت ایجاد فضای مطلوب تعامل میان پیشکسوتان فرهنگی و دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: موزه فرهنگ و تاریخ بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و علمی فرهنگیان و دانش‌آموزان و سایر پژوهشگران است.

در ادامه سلیمانی مدیر موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش زنجان اظهار داشت: در یک اقدام مشترک مابین موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان و دبیرستان دکتر شریعتی ناحیه ۲ زنجان، مخزن نشریات شامل آرشیو روزنامه‌های کیهان و اطلاعات از دهه ۳۰ تا ۷۰ خورشیدی در اختیار موزه قرار گرفت.

 مدیر موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در سالگرد تاسیس موزه، فاز دوم شامل مخزن نشریات، مجموعه کتب درسی (شامل سیر تحول کتب درسی از ابتدای شکل‌گیری مدارس نوین تاکنون)، نمایشگاه ماکت‌های دست ساخته‌ی محلات قدیمی شهر زنجان افتتاح شد.

دبیرستان شریعتی زنجان، تنها یکی از چندین جاذبه تاریخی و ارزشمند موجود در این استان است که در محله‌ای قدیمی به نام «یوخاری باشی» (محله بالا) قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha