جشنواره اقوام گلستان از مهم‌ترین عوامل ایجاد نشاط اجتماعی است/ لزوم حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از برگزاری جشنواره اقوام

استاندار گلستان و رئیس شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین در جلسه هماهنگی برگزاری این رویداد گفت: ایجاد شورونشاط اجتماعی امری بسیار مهم است و برگزاری این‌چنین رویدادها علاوه بر معرفی آداب، رسوم و فرهنگ اقوام، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد نشاط در جامعه است و ازاین‌رو همه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن وظیفه‌داریم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در جلسه هماهنگی برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام که با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دبیر جشنواره، جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به‌عنوان روسا و نمایندگان کمیته‌های شانزدهمین جشنواره در استانداری گلستان برگزار شد، گفت: جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین فرصتی طلایی و مهم از همه جهات برای استان است.

استاندار گلستان تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان وظیفه‌دارند به نحوی از برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و گردشگری استان حمایت کنند.

او تصریح کرد: ایجاد شورونشاط اجتماعی امری بسیار مهم است و برگزاری این‌چنین رویدادها علاوه بر معرفی آداب، رسوم و فرهنگ اقوام، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد نشاط در جامعه است و ازاین‌رو همه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن وظیفه‌داریم.

زنگانه بیان کرد: به بهانه برگزاری جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام باید تلاش کنیم قاب خوب و جلوه‌هایی زیبا از استان را به نمایش بگذاریم.

او در ادامه با اشاره به افزایش میزان ماندگاری مسافران و گردشگران در استان در نوروز سال جاری، گفت: یکی از دلایل مهمی که افزایش و ماندگاری مسافر و گردشگر را در سال جدید شاهد هستیم معرفی ظرفیت‌ها و تبلیغ پتانسیل‌های استان است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: نقش رسانه در این رویداد فرهنگی بسیار مهم و پررنگ است و باید از ظرفیت همه رسانه‌ها برای انعکاس این جشنواره و تبلیغ توانمندی‌های استان در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده شود.

او با اشاره به این‌که استان گلستان به‌تنهایی ایران کوچک است و اکثر اقوام و مذاهب در این استان به‌خوبی و با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، تأکید کرد: باید تلاش کنیم همه ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف ازجمله تنوع اقوام، گوناگونی اقلیم، صنایع‌دستی، سوغات و... در این جشنواره معرفی و تبلیغ شود.

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۲۹ آبان‌ماه لغایت ۳ آذرماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha