بازدید دانش آموزان رشته گردشگری از موزه فرهنگ و تاریخ زنجان

رئیس گروه موزه‌ها واموال منقول و مجموعه داران اشیا تاریخی استان زنجان گفت: دانش آموزان رشته گردشگری هنرستان باهنر از موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش زنجان بازدید کردند.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، پرستو قاسمی روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه۱۴۰۲ گفت: هدف از اجرای این برنامه آشنایی نسل جوان با ارزش‌های تاریخی و فرهنگی است. در این بازدید کارشناس موزه توضیحاتی در خصوص دلایل تشکیل موزه و چگونگی آن بیان کرد.  

رئیس گروه موزه‌ها ،اموال منقول و مجموعه داران اشیا تاریخی استان زنجان افزود: آگاهی بخشی در میان نسل جدید برای نشان دادن اهمیت میراث‌فرهنگی و ضرورت حفاظت از آثار تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.  

او گفت: موزه فرهنگ و آموزش زنجان در یکی از بناهای تاریخی این شهر بازدیدکنندگان را به حال و هوای گذشته عرصه تعلیم و تربیت می‌برد و خاطرات دوران تحصیل در مدارس قدیم را تداعی می‌کند. دانش آموزان به عنوان آینده ساز و عناصر تربیتی هر جامعه‌ای بتواند با فرهنگ وپیشینه سایر ملل دنیا آشنا شده، نقاط مشترک فرهنگی خود را با سایر انسان‌ها در یابند و به آن‌ها به دیده احترام نگاه کنند شالوده قوی برای ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ها خواهد بود.  

قاسمی بیان کرد: تربیت نیروی مورد نیاز در بخش گردشگری از موضوعات مهم است در این بخش نیاز به آموزش بسیار زیاد است چرا که صنعت گردشگری در کشور جوان است.  

او افزود: این مدرسه که قدمتی نزدیک به ۹۰ سال دارد، در سال ۱۳۱۳ و همزمان با دوره پهلوی نخست ساخته شده و در سال ۱۳۶۷ به ثبت میراث فرهنگی استان زنجان رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha