درخشش تعزیه زنجان در هندوستان

مدیر مسئول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس، پژوهشگر و تهیه کننده پرونده تعزیه زنجان گفت: تعزیه در زنجان با حضور در نهمین مجمع عمومی ICCN در شهر کوژیکود، ایالت کرالای هندوستان به نمایش درآمد و با استقبال بی‌نظیر شرکت کنندگان این رویداد بین المللی مواجه شد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، اکبر کریمی روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه در کنار دیگر اعضای شرکت کننده از سایر کشورها در این رویداد بین المللی گفت: تعزیه در زنجان در قالب گزارشی از مراسم تعزیه خوانی مردم روستاهای مشکین و رجعین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۲ است که توسط موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به زبان انگلیسی تهیه و برای ارائه به نهمین مجمع عمومی ICCN آماده شد و با حضور در نهمین مجمع عمومی ICCN در هندوستان به نمایش درآمد و با استقبال بی‌نظیر شرکت کنندگان این رویداد بین المللی مواجه شد.  

مدیر مسئول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس افزود: این پرونده به مدت ۲۲ دقیقه پس از کره جنوبی و استرالیا در سالن اجلاس ICCN در شهر کوژیکود به نمایش درآمد که معرفی زنجان به همراه خوانش و ترجمه غزل عاشورایی زنده یاد حسین منزوی زمینه ساز آن بود.  

او گفت: نمایش این پرونده تحقیقاتی در قالب تصاویر گرفته شده از مراسم و مهارت‌های تعزیه خوانی در زنجان مورد استقبال و احساسات شگفت‌انگیز شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی قرار گرفت و پس از اتمام مراسم هدیه ویژه زنجان به عنوان نمادی فرهنگی، مذهبی به دکتر وکیل جایاراجان دبیر کل ICCN اهدا شد.  

مدیر مسئول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس بیان کرد: مجمع عمومی ICCN با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متعدد و معرفی میراث فرهنگی ناملموس جوامع محلی شرکت کننده به کار خود پایان داد.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha