چهارمحال و بختیاری در طول تاریخ نقش اثرگذار با پیشینه غنی در کشور دارد

مدیر پژوهشگاه باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در طول تاریخ نقش اثرگذار با پیشینه غنی در کشور داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی‌اصغر نوروزی شامگاه پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس‌جمهور تأکید کرد: این استان طبیعت منحصر به‌فرد و خاصی دارد.

مدیر پژوهشگاه باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون افزون‌بر چهار هزار اثر باستانی در این استان شناسایی و تعدادی از آن‌ها ثبت ملی شده است.

نوروزی به تازگی مقوله میراث‌فرهنگی و گردشگری در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: به نسبت جوان بودن این حوزه، استان نیازمند حمایت است تا بتواند با استان‌های دیگر کشور در این بخش رقابت کند.

او یادآور شد: ارتقای جایگاه چهارمحال و بختیاری در سطح ملی می‌تواند به رشد حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کمک کند.

مدیر پژوهشگاه باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به تدوین طرح آمایش سرزمینی استان اشاره و اضافه کرد: در این طرح به جایگاه گردشگری توجه جدی نشده است.

نوروزی گفت: طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری به توجه ویژه و خاص نیاز دارد تا بتوان بخشی از این مشکلات را رفع کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082601416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha