اردکان میزبان دومین سیمنار آموزشی تجربی خانه‌های بومگردی ایران

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی ایران از حضور ۲۵۰ نفر از مدیران اقامتگاه بومگردی‌ها سراسر کشور در دومین سیمنار آموزشی تجربی خانه‌های بوم‌گردی ایران خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، یاور عبیری عصر روز جمعه 26 آبان ماه در دومین سیمنار آموزشی تجربی خانه‌های بومگردی که با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی در اردکان برگزار شد اظهار کرد: در اولین سیمناری که توسط انجمن برگزار شد بالغ بر ۱۸۰ نفر از مدیران بومگردی حضور یافتند و در دومین سیمنار میزبان ۲۵۰ مدیر بومگردی سراسر کشور هستیم.

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی ایران با تأکید بر اهمیت ارائه مباحث آموزشی و تجربی گفت: لازم است تا بومگردی‌ها از لحاظ کمی و کیفی ارتق یابند و جایگاه بومگردی‌ها ساماندهی و ارتقا داشته باشد.

عبیری با اشاره به اینکه نیازمند اصلاح قوانین و مقررات در حوزه بوم‌گردی‌ها و اقامتگاه‌ها هستیم افزود: زیرساخت‌های گردشگری زمینه بهره‌برداری از فرصت‌های گردشگری را فراهم می‌کنند.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: تغییر نگرش مسولین منجر به تحول بزری در حوزه بوم‌گردی‌ها خواهد شد.

او با اشاره به اینکه انجمن بوم‌گردی‌ها یکی از بزرگترین تشکل‌های گردشگری است، در تلاشیم با فراهم آوردن زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری نقش موثری در حفظ بوم‌گردی‌های کشور داشته باشیم و اسباب سرمایه‌گذاری را برای بوم‌گردی ها فراهم کنیم.

عبیری تصریح کرد: استانداردسازی بومگردی‌ها و ارزیابی‌ها انجام گرفته که لازم است برای اجرا به دست مدیران بوم‌گردی‌ها برسد.

او گفت: یکی از ضعف‌های این حوزه نبود منابع، کتاب و جوزه در زمینه بوم‌گردی است، باید این سمینارها به کتاب و جزوه تبدیل شود که برای تدوین کتاب نیاز به حمایت وزراتخانه به جهت عملیاتی کردن این خواسته است.

او افزود: بوم‌گردی‌های استان‌ها مشکلاتی دارند که باید به این نقاط سفر کرده و جایگاه انجمن‌ها را تقویت کنیم.

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی ایران با بیان اینکه بوم‌گردی‌ها خانه هستند گفت: نباید به این خانه‌ها عنوان اقامتگاه گذاشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha