تعریف شش رویداد برای توسعه صنعت گردشگری در میبد

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌هایی که در حوزه گردشگری میبد داریم و قرار است متناسب با ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان، رویدادهای را تعریف کنیم که در این زمینه برگزاری شش رویداد قطعی شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی‌اصغر شالبافیان به همراه میر محمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و سجادی پور فرماندار میبد از نارین قلعه، مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی، موزه زیلو و بناهای شاخص تاریخی میبد بازدید کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید گفت: شهرستان میبد با بیش از ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی و بیش از ۳۰۰ اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و ثبت جهانی کاروانسرای شاه‌عباسی در حوزه میراث فرهنگی در زمره شهرستان‌های خاص استان و کشور قرار دارد.

او افزود: قدمت نارین قلعه به چند هزار سال قبل برمی‌گردد، اما درشان این بنا، اقدام و توجه مناسبی هنوز صورت نگرفته است و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای بافت تاریخی و قلعه این مهم انجام خواهد شد.

شالبافیان با اشاره به اینکه میبد در حوزه صنایع‌دستی، به‌عنوان شهر زیلو ثبت جهانی شده است، افزود: این شهر در سایر صنایع مانند کاربافی و سفال هم منحصربه‌فرد است.

او گفت: برنامه‌هایی که در حوزه گردشگری ما داریم این است که متناسب با ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان، رویدادهای را تعریف کنیم که در این زمینه برگزاری شش رویداد قطعی شده است.

معاون گردشگری کشور با تأکید بر توسعه اقامتگاه‌های گردشگری در شهرستان میبد گفت: یکی از نکاتی که موردتوجه ویژه باید قرار گیرد، اقامتگاه‌های گردشگری است که مقرر شد ظرفیت اقامتی شهرستان میبد هم پی گیری و افزایش پیدا کند.

او با اشاره به حوزه گردشگری کشاورزی در میبد هم گفت: در حوزه گردشگری مزارع و کشاورزی هم میبد جایگاه ویژه‌ای دارد و برگزاری رویدادهای متناسب با ظرفیت گردشگری کشاورزی امکان توسعه دارد و با برنامه‌ریزی انجام‌شده مقرر شد در حوزه مزارع پرورش بلدرچین، رویدادهای متناسب با اسب و گردشگری کشاورزی ازجمله انار که در شهرستان وجود دارد بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

شالبافیان خاطرنشان کرد: یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که در شهرستان میبد وجود دارد در حوزه کاشی و سرامیک است که برنامه‌ریزی کردیم تورهای گردشگری پیشرفت را راه‌اندازی کنیم که قطعاً یکی از جلوه‌های پیشرفت و ظهور استفاده از تکنولوژی‌های نو برای بهره‌مندی از ظرفیت طبیعی استان در شهرستان میبد است و کارخانجات فراوانی که در حوزه کاشی و سرامیک وجود دارد می‌تواند موجب بهره‌مندی مخاطبان خاص خود قرار گیرد.

تعریف شش رویداد برای توسعه صنعت گردشگری در میبد

تعریف شش رویداد برای توسعه صنعت گردشگری در میبد

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha