نشست معاون گردشگری کشور با فعالان گردشگری شهرستان تفت

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن بازدید از شهرستان تفت با فعالان گردشگری شهرستان تفت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی‌اصغر شالبافیان روز گذشته 27 آبان ماه 1402 در نشست با مسئولان شهرستان تفت و فعالان گردشگری شهرستان اظهار کرد: حفاظت از دارایی و اقلیم منحصربه‌فرد شهرستان تفت ضروری است اگر این دارایی حفاظت نشود از بین می‌رود، باید توجه ویژه به جاذبه‌های محیط زیستی این شهرستان و حفظ آنان باشد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: توسعه در این منطقه باید هماهنگ با ارزش‌های اصیل این منطقه پیش برود و مطالبه باید از سوی گردشگران انجام و جلوی بسیاری از پروژه‌های مضر گرفته شود.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه پروژه‌های خوبی در شهرستان در دست اجرا هستند، ادامه داد: رویدادهای متنوع تفت ازجمله جشنواره انار، سیب کلوخ و ... متناسب باارزش‌های میراثی ناملموس شهرستان در تقویم رویدادهای کشور ثبت شود.

شالبافیان از پیگیری برای مرمت بناها و مساجد تاریخی این شهرستان خبر داد و گفت: برای توسعه و ارتقا متوازن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالین میراث‌فرهنگی تلاش کنند.

نشست معاون گردشگری کشور با فعالان گردشگری شهرستان تفت

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha