هر خدمتی که برای حفظ میراث‌فرهنگی انجام شود مقدس است/ تشکیل مجمع خیرین میراث فرهنگی اقدام شایسته‌ای است

یک پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین میراث‌فرهنگی گفت: هر خدمتی که برای حفظ میراث‌فرهنگی انجام شود مقدس است.

حسین رایتی‌مقدم معمار و پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با بیان این که از تشکیل مجمع خیرین میراث‌فرهنگی استقبال می‌کنیم، افزود: به نظر من هر خدمتی که برای میراث‌فرهگی و بناهای تاریخی کشور انجام شود در حقیقت یک کار مقدس و ارزشمندی است. از این رو بسیار خوشحال هستیم که چنین مجمعی قرار است در کشور تشکیل شود.

این پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی اضافه کرد: از کارها و اقدامات خوب و ارزشمند در حوزه میراث‌فرهنگی به طور حتم استقبال می‌کنیم به ویژه برای بناهای تاریخی چرا که برخی از بناهای تاریخی ما از جمله خانه تاریخی سعدی در معرض خطر است و تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی می‌تواند به حفظ، نگهداری و صیانت از این بناهای تاریخی ارزشمند کمک کند.

این پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی ادامه داد: دنیا به بناهای تاریخی خود افتخار می‌کند اما مرمت‌گران اروپایی اعتقاد دارند بناهای تاریخی ایران علمی‌ترین بناهایی است که از سوی بشر احداث شده است. همین موضوع نشان می‌دهد که توجه به مرمت و صیانت از آثار و بناهای تاریخی تا چه اندازه مهم است.

رایتی‌مقدم در ادامه گفت: هر نوع اقدامی چه کمک مادی و چه کمک معنوی به ماندگاری بناها کمک می‌کند. البته در کنار تشکیل این مجمع باید در مدارس و از همان دوران کودکی اهمیت صیانت از آثار و بناهای تاریخی برای نوجوانان و دانش‌آموزان تشریح و تبیین شود.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع خیرین میراث‌فرهنگی از نظر من اقدام شایسته‌ای است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha